دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل:

اراضی ملی اردبیل شناسنامه‌دار می‌شود

اردبیل (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: شناسایی و شناسنامه‌دار کردن اراضی ملی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌ها در راستای مقابله با زمین‌خواری بوده که با جدیت در اردبیل دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۶۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

ناصر عتباتی در جلسه حفاظت از اراضی ملی در اردبیل اظهار داشت: موضوع زمین‌خواری یکی از معضلات، آسیب‌ها و تهدیدهای جدی بوده و به ویژه زمین‌خواری در حوزه اراضی شهری که از ارزش و مرغوبیت بالایی برخوردار است .

وی گفت: در حال حاضر طبق گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نزدیک به 36 هکتار به ارزش 31 میلیارد تومان در استانی مثل اردبیل خلع یدشده که قابل توجه بوده و نشان می‌دهد خیلی‌ها خود را آماده کرده و در سر دارند که این اراضی را که به عنوان بیت‌المال و ثروت‌های ملی در اختیار مجموعه است را تصرف و زمین‌خواری کنند که ما باید خیلی در این زمینه جدی باشیم .

عتباتی افزود: در طول این مدت کوتاه که از تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اردبیل می‌گذرد در طول 10 ماه فعالیت به همت اداره کل راه و شهرسازی استان توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل اقدامات خوبی صورت گرفته و یگان حفاظت به یک انسجام و نظم و انظباط خوبی رسیده و تجهیزات خودرویی و امکانات لجستیکی مناسبی فراهم شده است .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به استفاده از شیوه‌های نوین در حفاظت از اراضی بیان کرد: ما باید مستمر در این زمینه رصد بکنیم و به فکر استفاده از ابزارآلات نوین مراقبتی باشیم و استفاده از شیوه‌های یا ابزار کنترلی نوین باید مد نظر قرار گیرد که شناسنامه‌دار کردن و شناسایی این اراضی و اطلاع رسانی از مهمترین اولویت‌ها در این حوزه است که باید نسبت به آنها اقدامات لازم صورت گیرد .

وی تصریح کرد: کار اطلاع رسانی در خصوص اراضی دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل شروع شده و ما می‌بایست به مردم استان بشناسانیم که این اراضی متعلق به دولت و بیت المال است و خود مردم از این اراضی مراقبت کرده و فرهنگ‌ها را طوری هدایت کنیم که مراقبان و محافظان خود مردم باشند و اگر زمانی با این قضیه مواجه شدند موضوع را به ما و دستگاه‌های مربوطه اعلام کنند .

عتباتی با اشاره به صدور کارت ضابطین خاص یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اردبیل گفت: اهمیت این موضوع همین مقدار که قانونگذار مایل به تشکیل یگان حفاظت و تشکیل ضابطین خاص در این خصوص است و قانونگذار برای اجرایی کردن، عملیاتی کردن و مراقبت و صیانت ضابطین خاصی را در نظر گرفته و با آموزش‌ها و تخصص‌های لازم به عنوان یگان حفاظت از اراضی انجام وظیفه می‌کنند .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد: وظیفه می‌دانیم از اقدامات انجام در حوزه حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال حمایت کنیم که نیروی انتظامی در این امر در کنار یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اردبیل نهایت همکاری را داشته‌اند و ما بر این همکاری تاکید کرده و معتقدیم هر چه قدر هم افزایی، انسجام و همکاری در بین دستگاه‌های مربوطه در این امر بیشتر باشد نتیجه کار مثبت بوده و سبب کاهش پرونده‌های کیفری است .

وی بیان کرد: این اراضی امانتی است در دستان ما و نباید به عنوان متولیان امین کوتاهی در این خصوص صورت گیرد چرا که چه با قصور و چه با سهل انگاری، با تخلفات در زمینه حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال به شدت برخورد می کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار