اورژانس تهران روزانه ۱۰۰۰ تماس تلفنی مزاحم دارد

تهران (پانا) - معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران می‌گوید روزانه به طور متوسط ۷ هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می‌شود که از این میان ۱۰۰۰ تماس آن مزاحم تلفنی هستند.

کد مطلب: ۷۰۶۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس تهران، رضا معتمدی گفت: از ۷ هزار تماس مردم با اورژانس حدود ۱۵۰۰ تماس منجر به ماموریت اورژانس و ۵۰۰ ماموریت منجر به انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی می شود.

وی در خصوص بهره برداری از ساختمان جدید اورژانس و مرکز ارتباطات دیسپچ تهران گفت: ساختمان قبلی مرکز اورژانس تهران در خیابان جمهوری بر اساس ارزیابی های شهرداری تهران در مقابل زلزله ۵ و نیم ریشتری هم مقاوم نبود و وزیر بهداشت پس از بازدید از آن دستور تکمیل ساختمان جدید را صادر کرد.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: مرکز ارتباطات دیسپچ تهران وظیفه پوشش کلانشهر تهران و استان تهران را بر عهده دارد.

وی با اشاره به خرید ۲۰۰ دستگاه موتولانس اورژانس تهران و توزیع آن در کلانشهر تهران، گفت: این موتولانس های اورژانس از مرداد ماه تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار ماموریت انجام داده اند.

معتمدی اضافه کرد: ورود موتورلانس های اورژانس به کلانشهر تهران حداقل دو مزیت بزرگ داشت یکی اینکه موجب کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم شده و از سوی دیگر نیز استهلاک آمبولانس های اورژانس، هزینه ها و مصرف سوخت را کاهش داده است.

به گفته معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم در کلانشهر تهران بین ۸ تا ۱۲ دقیقه است و در ساعات مختلف شبانه روز، این زمان متفاوت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار