بانوان مجلس چشم انتظار تصمیم رئیس دستگاه قضا برای بازدید از اوین

تهران (پانا) – بانوان عضو مجلس شورای اسلامی چشم انتظار تصمیم رئیس قوه قضائیه برای بازدید از زندان اوین هستند.

کد مطلب: ۷۰۶۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

در پی ناآرامی‌های ایجاد شده در کشور و بازداشت چندین تن در جریان این اعتراضات که با سوء استفاده ضدانقلاب همراه بود، فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی خواستار بازدید از زندان اوین شد.

بیستم دی ماه بود که فاطمه سعیدی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون حقوق شهروندی خانه ملت در گفت‌وگویی با خانه ملت ضمن تاکید بر لزوم آزادی بازداشت شدگان به ویژه دانشجویان و دختران از ارائه درخواستی از سوی تنی چند از نمایندگان مجلس به قوه قضائیه برای بازدید از زندان اوین خبرداد.

بعد از این اظهار نظر بانوی بهارستان‌نشین بود که اخبار مبنی بر پیگیری بازدید نمایندگان از زندان اوین رسانه‌ای شد تا جایی که علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر از موافقت علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه کشورمان با این درخواست داد.

چندی بعد نیز خبر موافقت قوه قضائیه با درخواست بازدید جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون‌های مرتبط از زندان اوین رسانه‌ای و مقرر شد هیأتی متشکل از اعضا کمیسیون‌های حقوقی و قضائی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بازدید راهی این زندان شوند.

نکته جالب اما حضور نداشتن هیچ یک از بانوان نماینده در فهرست ارائه شده بازدید کنندگان بود. این در حالی اتفاق افتاد که بازدید از اوین را بانوان مجلس مطرح کرده بودند و انتظار می‌رفت حداقل یک یا دو تن از آنها در هیأت بازدید کننده وجود داشته باشند.

طیبه سیاووشی، عضو اصلاح‌طلب کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با توجه به حضور نام یکی از آنان در فهرست نهایی ارائه شده از سوی مجلس برای بازدید از اوین، به گلایه از حذف این نام از سوی قوه قضائیه پرداخت و به نوعی خواستار اصلاح این امر شد.

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده اصلاح‌طلب تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در همین باره در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به درخواست بانوان برای حضور در هیأت بازدید کننده از زندان اوین، اظهارکرد: «باتوجه به اینکه درخواست بازدید از زندان اوین توسط بانوان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، خواستار حضور یک یا 2 تن از بانوان در هیأت بازدید کننده از این زندان هستیم.»

وی ادامه داد: «با تمام صحبت‌های مطرح شده مبنی بر حذف نام بانوان درخواست کننده برای بازدید از اوین، ما همچنان امیدواریم که تصمیم رئیس قوه قضائیه عوض شود.»

این نماینده مجلس از امیدواری بانوان برای حضور در این هیأت تا دقیقه 90 خبرداد و اظهارامیدواری کرد که این مسئله جامه عمل بپوشد.

تا کنون در حالی که محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از حضور «فاطمه سعیدی، عضو فراکسیون حقوق شهروندی مجلس» در هیأت بازدید کننده از زندان اوین خبر داده است، هیچ منبع دیگری این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده و باید در انتظار تصمیم قوه قضاییه ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار