نمایش تازه نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران

تهران (پانا) - در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه با دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی علیه ایران، دیدار خواهد کرد، نماینده آمریکا در این سازمان از دیپلمات‌های شورای امنیت دعوت کرده است تا برای تأیید ادعای او علیه ایران از قطعات باقی مانده از حمله حئوثی‌ها به عربستان بازدید کنند.

کد مطلب: ۷۰۶۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش واشنگتن اگزمینر، این دیدار دومین تلاش دو نالد ترامپ برای کار با شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این تلاش در حالی انجام می شود که کنگره و متحدان اروپایی برای رفع نواقص مورد نظر دولت ترامپ در توافقی هسته‌ای که تیم باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا مذاکرات آن را انجام داده است، در حال کار هستند.

این قدم دیگر در مسیری است که نیکی هلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد برای پررنگ کردن نقش ایران در بحران‌های خاورمیانه انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، نیکی هیلی نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای بازدید از بقایای موشک‌هایی که بنا بر ادعای وی متعلق به ایران بوده‌اند و در حمله عربستان علیه یمن مورد استفاده قرار گرفته اند، دعوت کرده است.

نیکی هلی به خبرنگاران گفته است که ایران نباید هیچ موشک و قطعاتی را صادر کند. شما می‌توانید این‌ سلاح‌ها را ببینید و متوجه شوید که بدون شک ساخت ایران هستند. اینها ساخت ایران هستند و از سوی ایران ارسال شده‌اند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گزارش سازمان ملل متحد ارسال سلاح از سوی ایران به حوثی‌ها را تأیید نمی کند.

بر اساس این گزارش پیشینه برنامه موشکی ایران اولویت دولت ترامپ است. او تهدید کرده است که در صورتی که قانون‌گذاران آمریکایی و متحدان اروپایی برنامه‌ای برای مقابله با ایران نداشته باشند،‌از برجام خارج خواهد شد.

به گزارش تسنیم از رویترز،مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند نمی‌توانند زمان دقیق ارسال سلاح‌ها به یمن را مشخص کنند و این به‌معنای آن است که سلاح‌ها ممکن است قبل از زمان صدور قطعنامه شورای امنیت به یمن ارسال شده باشند. در برخی موارد مقام‌های آمریکایی گفته‌اند نمی‌دانند که این سلاح‌ها چه‌زمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

برخی از منابع هم گفته‌اند که هیچ‌کدام از سلاح‌هایی که هیلی به‌نمایش می گذارد قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای نیستند و این بدان معنا است که حتی در صورت تأیید ارسال این سلاح‌ها از سوی ایران، این اقدام نقض قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت به‌شمار نمی‌رود.

به گزارش پانا، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیش از این نیز در زمان حمله حوثی‌ها به عربستان با اجرای نمایشی مشابه و در جمع خبرنگاران تلاش کرد که چهره ایران را در مقابل افکار عمومی جهان تخریب کند که با واکنش مقامات کشورهای مختلف مواجه شد.

او در جریان ناآرامی‌های ایران نیز بار دیگر تلاش کرد تا موضوع نا آرامی‌ها در ایران در فوریت جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دهد که در آن جلسه با مخالفت اکثریت حاضران مواجه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار