جلسه هم اندیشی مدرسین تشکیلات دانش آموزی خراسان شمالی بامدرسین پیشکسوت سازمان دانش آموزی کشور

جلسه هم اندیشی مدرسین و مربیان تشکیلات سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با منوچهر مسعودی فر مدرس پیشکوت تشکیلات سازمان دانش آموزی کشور و سید کاظم شمس خو، از دیگر مدرس پیشکسوت تشکیلات دانش آموزی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۶۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی ، در این دیدار صمیمانه ، مجید مصباح مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی ،گفت: به لطف خداوند متعال سازمان دانش آموزی استان در چهار سال متوالی در جذب گروه های تشکیلات پیشتازان ،رتبه اول را کسب نموده است.

مصباح، نقش مهارتهای تشکیلاتی را در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار موثر دانست و گفت: با آموزش مهارتهای تشکیلاتی به دانش آموزان ، می توان افرادی خلاق و با ایمان و مسئولیت پذیر با روحیه تعاون و همکاری ،تربیت کرد.

منوچهر مسعودی فر، مدرس پیشکوت تشکیلات سازمان دانش آموزی کشور نیز در این نشست گفت: موضوع تشکیلات دانش آموزی از دیدگاه های مختلف متفاوت است و دیدگاه یعنی کاری که در آموزش وپرورش انجام می دهیم روی چهار محور مهارتی،صف جمع، گره و طناب ، جهت یابی و امدادو نجات قرارگرفته است.

وی ادامه داد: تشکیلات دانش آموزی به صورت جهانی انجام میگیرد از جمله در کشور لبنان،انگلستان،روسیه،نیجریه ،این مهارتها به دانش آموزان آموزش داده می شود که قطعا" مفید به حال دانش آموزان است.

مسعودی فر با اشاره به فرمایش خداوند در قران کریم سوره حجرات آیه 13 گفت: با دقت در معانی این آیه در مورد آفریده شدن گروه به گروه و قبیله به قبیله انسانها میتوان دریافت که انسانها با زندگی گروهی شناخت بهتری را نسبت به هم پیدا خواهند کرد و این زندگی گروهی وسیله ای برای رسیدن به هدف در زندگی انسان ها است.

مدرس پیشکسوت تشکیلات دانش آموزی ادامه داد: اساس تشکیلات دانش آموزی ،آموزش صحیح مهارتهای زندگی است و ما باید تکنولوژی مشکل داشته باشیم و تکنولوژی به روش سنتی که دانش آموزان با مشکلات و سختی ها آشنا شوند و به گونه ای تربیت شوند که در آینده جایگاه خوبی داشته باشند و این امر با تشکیل تیم تشکیلاتی تأثیر گذارتر خواهد بود.

در ادامه نشست ، سید کاظم شمس خو، مدرس پیشکسوت تشکیلات دانش آموزی کشور گفت: یکی از ضروریات کار تشکیلاتی،انس با طبیعت است که میتواند روحیه شاد و مفرحی را برای دانش آموزان فراهم آورد تا دانش آموزان با اشتیاق و علاقه بیشتری آموزش ها را فرا گیرند.

آلیس زارعی ،مسئول سازمان دانش آموزی شهرستان بجنورد نیز در این دیدارگفت: آموزش های ضمن خدمت بهتر است به صورت کارگاهی برگزار شود و یا در محیط باز انجام گیرد که قطعا" بازدهی بیشتری خواهد داشت و با آموزش 12 منش تشکیلاتی میتوان جامعه ای ایده آل داشته باشیم.

لازم به ذکر است این دو پیشکسوت در کلاس های ضمن خدمت ویژه مربیان تشکیلات دانش آموزی شهرستان بجنورد ، تدریس آموزش مهارتهای تشکیلاتی را خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار