در گفت‌وگو با پانا

آروین، عضو شورای شهر تهران: ساز وکار توزیع و پرداخت تعرفه طرح ترافیک به دور از رانت و فساد باشد

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران می‌گوید در طرح جدید ترافیکی که در اختیار شورای شهر قرار گرفته حتما باید ساز و کاری برای شفافیت آن پیش‌بینی کرد که نحوه توزیع طرح و پرداخت تعرفه‌‌ها شفاف و بدور از هر گونه رانت و فسادی باشد.

کد مطلب: ۷۰۶۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

بهاره آروین در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که در طرح جدید ترافیکی مانند گذشته رانت‌خواری اتفاق نیفتد، گفت: قبل از اینکه طرح مطرح شود، قرار بود چگونگی توزیع طرح ترافیک بررسی شود. معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد چون طرح ترافیک در حال تغییر است کمیته شفافیت اندکی صبر کند تا طرح جدیدی که ارایه می شود فارغ از هر گونه رانت و فساد باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در طرح جدید ترافیکی که در اختیار شورای شهر قرار گرفته حتما باید ساز و کاری برای شفافیت آن پیش‌بینی کرد و همه مسایل هم باید در دسترس عموم قرار بگیرد و مشخص شود که روزانه افرادی که از طرح استفاده می‌کنند چه مبلغی را می‌پردازند و پولی که به حساب معاونت می آید چه میزان است.

وی تصریح کرد: بنابراین ساز و کار توزیع طرح و پرداخت‌ها باید شفاف باشد و گزارش آن حتی به صورت ماهانه به افکار عمومی ارائه شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در دوره جدید شورا هم مانند دوره چهارم شورا و ریاست مسجدجامعی که قرار بود اسامی خبرنگارانی که طرح گرفتند منتشر شود و هیچ گاه این اسامی منتشر نشد به همان صورت خواهد بود؟گفت: نباید در این زمینه مشکلی داشته باشد و فکر می کنم این امکان فراهم شود.

وی ادامه داد: حتما سهمیه‌ها پیگیری می‌شود که چه کسانی سهمیه می گیرند وچه تعرفه‌ای می‌پردازند و از آنجا که در طرح جدید سقف ورود به محدوده طرح وجود دارد، باید مشخص شود که سهمیه‌ها نیز با همان تعرفه‌ای که مردم عادی پرداخت ‌می‌کنند وارد محدوده طرح شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار