سرپرست دفتر آموزش‌وپرورش عشایر: مدارس عشایری تغذیه رایگان می‌گیرند

تهران (پانا) - سرپرست دفتر آموزش‌وپرورش عشایر از دریافت تغذیه رایگان در مدارس عشایری و احداث سرویس بهداشتی برای تمام این مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۶۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری جلسه مشترک مدیر پروژه مدارس قرارگاه محروميت‌زدایی سپاه پاسداران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری اظهار کرد: به منظور توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم مخصوصاً مدارس عشایری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تغذیه رایگان در مدارس عشایری را بر عهده گرفت.
وی ادامه داد: در جلسه برگزار شده بر اساس مصوبات علاوه بر احداث سرویس بهداشتی در مدارس عشایری، در مناطقی که آب شرب وجود دارد، همزمان نیز آبخوری مناسب برای دانش‌آموزان ساخته می‌‌شود.
سیفی گفت: بر اساس بوم به قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران نوع و مدل سنگ های توالت و نیز تعداد چشمه های مورد نیاز و ساختار آن و جانمایی مدارس هدف، پیشنهاد و اعلام شد تا بر اساس استاندارد های علمی و نیز مسائل تربیتی این نوع بناها ساخته شود.
وی افزود: همچنين مقرر شد از طریق نهاد ریاست جمهوری با مدیران متناظر استانی برای همکاری‌های محلی هماهنگی و سریعا مکاتبه جهت احصا مدارسی که از آب شرب استفاده می‌کنند، انجام گیرد.
تدوین پیش‌نویس طرح تغذیه رایگان
سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر از تهيه و تدوین پیش‌نویس طرح تغذیه رایگان توسط این دفتر خبر داد و افزود: بر اساس طرح اولیه مدارس مرزی در اولویت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور به عنوان دبیرخانه مناطق محروم با هماهنگی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری موظف است جلسات‌ مشترک را با آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، بنیاد علوی، بنیاد برکت و و دیگر نهادهای زیربط برگزار کند.
سیفی شروع پروژه احداث سرویس بهداشتی مدارس عشایری کشور توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر اساس اولویت استانی و شرایط جوی اعلام کرد و افزود: این پروژه به صورت جهادی اجرا شده و معطل بروکراسی و نامه‌نگاری‌های معمول اداری نخواهد ماند.
اکنون 6100 مدرسه عشایری در کشور وجود دارد که 25درصد آن‌ها فاقد سرویس بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار