درخواست وزیر امور خارجه بریتانیا از سلطان قابوس درباره برجام

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه بریتانیا در دیدار با سلطان قابوس، پادشاه عمان درباره پایان جنگ در یمن و حفظ توافق هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کرد؛ گفته می شود جانسون خواستار وساطت سلطان قابوس در مذاکرات با ایران برای حفظ برجام شده است.

کد مطلب: ۷۰۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش نشنال، این دومین بار است که بوریس جانسون از ماه دسامبر (آذر و دی) به عمان سفر کرده و قرار است در این سفر دو روزه پس از مسقط راهی عربستان سعودی شود.

رسانه‌های عمانی اعلام کرده‌اند که مذاکرات جانسون با سلطان قابوس در موضوع «امنیت در منطقه» تمرکز داشته است اما مقامات نزدیک به مذاکرات می گویند که هر دو مقام ارشد در مورد پایان هر چه زودتر جنگ یمن توافق داشتند.

این دیپلمات همچنین گفت که جانسون در دیدار با سلطان قابوس درباره تعیین مجازات جدید و سختگیرانه‌تر برای ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای با هدف جلب رضایت رییس‌جمهور آمریکا رایزنی کرده است.

این دیپلمات افزود: جانسون عمان را برای دستیابی به توافقی با ایران به منظور اصلاح توافق هسته‌ای در زمینه برنامه موشکی بالستیک این کشور ضروری می‌داند و انتظار دارد که عمان، ایران را برای موافقت با کنترل حوثی‌ها در یمن متقاعد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار