معاون حقوقی آموزش و پرورش: باید آماده تربیت شهروند جهانی باشیم

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش بر این موضوع که منزلت معلمان تنها با گفتار میسر نمی شود، بلکه با عمل تحقق می یابد تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۶۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد، یوسف نجفی در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با طرح این پرسش که آیا آموزش و پرورش توانست، در طراز قرن 21، دانش‌ آموز و انسان تربیت کند، اظهار کرد: فضای حاکم بر دنیای امروز به دلیل جهانی شدن، تحت تاثیر وجود شبکه های مجازی، رایانه ها و فضای چند فرهنگی است؛ باید دید، آیا دانش‌ آموزان برای چنین فرهنگی تربیت شده اند یا نه؟

وی با اشاره به اینکه اگر تا دیروز صحبت از تربیت شهروند ملی بود، امروز صحبت ها از تربیت شهروند جهانی است، بیان کرد: باید بتوانیم دانش آموزانی تربیت کنیم که قادر به ورود چنین فضایی باشند، تربیت چنین دانش آموزانی، نیاز به معلمان فرهیخته و شایسته ای دارد.

نجفی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش تنها مسئول تربیت دانش ‌آموزان نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه مسئولیت دارند، بنابراین سهم هر نهاد باید مشخص شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش یادآور شد: اگر در جست و جوی چنین هدفی هستیم تا به کشور شماره یک منطقه تبدیل شویم، باید برای دستیابی به چنین جایگاهی در نظام آموزشی ، اهداف مورد نظر را از مقطع ابتدایی آغاز کنیم.

نجفی در این مراسم از خدمات احمد شیرزاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان یزد که مفتخر به بازنشستگی شد، قدردانی و عباسعلی دانافر را به عنوان مدیرکل این نهاد معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار