معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا

حمایت بهزیستی از خانواده‌های دارای بیش از 5 فرزند معلول

تهران (پانا) - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفته است که خانواده‌های دارای بیش از 5 فرزند معلول در کشور شناسایی شده‌اند و برنامه‌‌های حمایتی از این خانواده‌ها در قالب طرحی جدید در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

کد مطلب: ۷۰۶۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

حسین نحوی نژاد در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص طرح حمایت جدی از خانواده‌های دارای بیش از 5 معلول گفت: بسته‌ خدماتی برای خانواده‌هایی که دارای بیش از 5 فرزند معلول هستند تعریف شده و این خانواده‌ها شناسایی شده‌اند. اکنون 138 خانوار دارای 5 فرزند معلول در 27 استان کشور، 21 خانوار دارای 6 فرزند معلول در 12 استان کشور و همچنین 4 خانوار دارای 7 فرزند معلول در 4 استان کشور زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به طرح ارائه خدمات به خانواده‌هایی که دارای بیش از 5 فرزند معلول هستند، گفت: اجرای این طرح به 4 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا ماهانه تا دو میلیون تومان مستمری این خانواده‌ها افزایش پیدا کند.

به گفته معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با معلولیت شدید نیاز به دریافت خدمات دارند و فقط ۴۰ هزار نفر از آن‌ها در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه 30 درصد از معلولان، معلولیت شایع جسمی و حرکتی دارند، افزود: موضوع یارانه و مستمری خانواده‌هایی که دارای معلول هستند در دستور کار قرار دارد و اولویت با این موضوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار