آزار و اذیت زنان در باغ وحشت

خبرگزاری پانا: سه سارق مسلح که با گروگان گرفتن مردان در باغ وحشت، زنان را مورد تجاوز قرار داده بودند با تایید حکم اعدامشان در یک قدمی چوبه دار قرار گرفتند. اعضای این باند همچنین با حمله به باغ‌های اطراف استان فارس مرتکب سرقت‌های مسلحانه متعدد و قتل شده بودند.

کد مطلب: ۷۰۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ماموران پلیس آگاهی استان فارس از چندی قبل در جریان حمله سارقان مسلح به باغ‌های اطراف روستاهای تفیهان و محمودآباد قرار گرفتند. دزدان مسلح پس از ورود به باغ با تهدید اسلحه اقدام به سرقت اموال افرادی که در باغ حضور داشتند می‌کردند. سارقان در یکی از سرقت‌های خود ساعت 30/7 دقیقه شب وارد باغ‌های ویلایی منطقه کوهپایه شده و افرادی که در داخل باغ بودند را با اسلحه تهدید کردند. هنگامی که دزدان مسلح در حال سرقت پول‌های آن‌ها بودند یکی از افراد داخل باغ به نام جمال به سوی دزدان حمله کرده که سارق مسلح با شلیک گلوله وی را به قتل می‌رساند.

اعضای این باند همچنین سوم آبان ماه سال ۸۷ وارد باغی در نزدیکی نیروگاه سیکل ترکیبی شده و با تهدید اسلحه افرادی که در داخل باغ بودند را سوار خودرو کرده و به کوهی در آن حوالی بردند. آن‌ها پس از کتک زدن گروگان‌های خود دستان مردان را در منطقه‌ای دور افتاده بسته و دختران را به محل دیگری برده و مورد آزار و اذیت قرار دادند. با افزایش شکایت‌ها از اعضای این باند تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز و ۴ نفر به نام‌های علیرضا، مجتبی، ایوب و ابراهیم در این رابطه دستگیر شدند.

دزدان در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشوده و به سرقت مسلحانه از داخل باغ‌های کوه‌های کوار، کوشک، بیدک، بیدزرد و دوراهی ده شیخ و همچنین قتل جمال اعتراف کردند. آن‌ها همچنین اقرار کردند که با مشاهده اتباع افغانی با تهدید اسلحه از آن‌ها زورگیری می‌کردند. علیرضا در بازجویی‌ها گفت: من و مجتبی برای سرقت وارد باغی شده و افرادی که آنجا بودند را با تهدید اسلحه روی زمین خواباندیم. در حال دزدی بودیم که یکی از آن‌ها به طرف ما حمله ور شد. من هم با اسلحه کلاشینکف او را به رگبار بستم. بعد هم مجتبی با چوب او را زد. همزمان با دستگیری اعضای این باند جزئیات دیگری از اقدامات مجرمانه آن‌ها فاش شد.

یکی از شاکیان با شناسایی سارقان گفت: در باغ در حال شنا بودیم که سه مرد مسلح وارد آنجا شدند. آن‌ها ۱۲ میلیون تومان پولی که همراه داشتم را سرقت کرده و از محل گریختند. بررسی‌ها نشان داد اعضای این باند با موتور در منطقه پرسه زده و حتی به افرادی که در کنار جاده مشغول استراحت بودند نیز رحم نمی‌کردند. ایوب یکی از اعضای این باند در بازجویی‌ها گفت: من و ابراهیم با موتورسیکلت به منطقه سیاخ دارنگون رفتیم تا عسل کوهی بگیریم هنگام برگشت موتورمان پنچر شد دیدیم یک دستگاه پژو ۴۰۵ در بیابان پارک کرده است وقتی خود را به آنجا رساندیم دختر و پسر جوانی را در داخل ماشین دیدیم. ابراهیم با تهدید اسلحه دست و پای پسر جوان را بست و او را در صندوق عقب پژو گذاشتیم. وقتی به کوار رسیدیم ابراهیم به شهر رفت تا غذا تهیه کند. من مراقب دختر و پسر جوان بودم که ناگهان پسر جوان دست‌های خود را باز کرده و با سنگ ضربه‌ای به سرم زد او سپس اسلحه‌ام را گرفت و همراه آن دختر از محل فرار کردند.

در ادامه پرونده اعضای این باند با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه انقلاب شیراز فرستاده شد. در جلسه محاکمه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده اتهام آقایان علیرضا و مجتبی مبنی بر محاربه از طریق شرکت در یک فقره سرقت مسلحانه همراه با آزار و اذیت منتهی به قتل مرحوم جمال و مشارکت در ۹ فقره سرقت مسلحانه دیگر موضوع شکایت ۴۸ نفر و همچنین مشارکت در دو فقره سرقت مسلحانه اموال اتباع افغانی و دست بردن به اسلحه و ارعاب مردم و مشارکت در آدم‌ربایی و ضرب و جرح عمدی، همچنین حمل و نگهداری اسلحه جنگی، ورود به عنف با اسلحه، تمرد نسبت به مامورین و تخریب عمدی خودروی ماموران پلیس راه است. همچنین اتهام آقایان ابراهیم و ایوب مبنی بر محاربه از طریق مشارکت در دو فقره سرقت مسلحانه همراه با آزار و اذیت موضوع شکایت ۷ نفر، دست بردن به اسلحه و اخافه و ارعاب مردم، مشارکت در آدم ربایی و خرید و فروش سلاح‌های جنگی به صورت غیرمجاز است.

قاضی دادگاه پس از محاکمه ۴ عضو این باند و دفاعیات آن‌ها با استناد به ماده ۱۸۳ و تبصره ذیل آن، ماده ۱۸۵ بند الف، ماده ۱۸۹ و نیز بند ب ماده مذکور و نیز مواد ۱۹۰، ۱۹۴ و ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی علیرضا، مجتبی و ابراهیم را به اعدام محکوم کرد. ایوب نیز به نفی بلد به مدت ۱۵ سال در زندان سیستان و بلوچستان محکوم شد.

قاضی عمرانی، رئیس اداره دفتر دیوان عالی کشور با اشاره به این خبر گفت: با اعتراض متهمان پرونده آن‌ها برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی پرونده حکم متهمان و همچنین لایحه دفاعیه آن‌ها حکم مجازاتشان را تایید کردند.

منبع: تابناک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار