انتقال پساب فاضلاب کاشان به فولاد کویر، فاجعه کم آبی را تشدید می کند

نایب رییس شورای شهر کاشان گفت: انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب به فولاد کویر علاوه بر خروج آب از حوزه شهری کاشان، موجب بالا رفتن پتانسیل آب شور کویر شده و هجوم آب شور به آب های شیرین در قسمت جنوب کویر، فاجعه را تشدید می کند.

کد مطلب: ۷۰۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان ، حسینعلی وکیل در نشست رسمی شورای اسلامی شهرکاشان اظهار کرد: باید جلو انتقال پساب فاضلاب به خارج از حوزه آبریز این شهر تا حداقل ممکن گرفته شود تا از فاجعه های عمیق پیش رو جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: یک اتفاق بد زیست محیطی که در کاشان در حال وقوع است با توجه به کاهش آب سفره های زیرزمینی پساب فاضلاب را با انتقال به سمت کویر از حوزه آبریز شهری خارج می کنند و کسی هم این کار را غلط نمی داند.

وی افزود: در صورت ادامه این روند شاهد پایین رفتن آب در سفره های زیرزمینی شهر کاشان خواهیم بود و باید منتظر فرونشست های وحشتناکی در منطقه باشیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان تاکید کرد: ایجاد تاسیسات فاضلاب آلودگی سفره های آب های زیرزمینی را کم می کند. آب چاه های جذبی که قبلا وارد سفره های زیرزمینی می شد، الان وارد تصفیه خانه فاضلاب می شود و قرار است که بخشی از پساب فاضلاب به یکی از کارخانجات در منطقه کویر منتقل شود.

وکیل تاکید کرد: باید پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان برای دشت های مناطق ناجی آباد، حسن آباد و لتحر برای استفاده کشاورزان و یا در اختیار شهرداری برای آبیاری فضای سبز قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار