معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

بودجه بندی مبتنی بر عملکرد، تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی دستگاه تعلیم و تربیت است

تبریز (پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه بندی مبتنی بر عملکرد، تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی دستگاه تعلیم وتربیت است.

کد مطلب: ۷۰۵۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

علی اللهیار ترکمن در گردهمایی روسای ادارات بودجه و تامین منابع مالی استانهای سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی اظهار کرد: توجه به عوامل پنهان و هزینه زا در هر مجموعه ای می تواند ما را در برنامه ریزی و رسیدن به اهداف ترسیم شده کمک کند.

وی تغییر شکل در نظام بودجه ریزی و بودجه بندی مبتنی بر عملکرد را تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: بر این اساس برای حل کسری بودجه بایستی برنامه راهبردی داشته و تمامی هزینه های اضافی و غیر مفید حذف شود.

الهيار ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش کسری دارد اما در آن عدم توازن نيز وجود داشته و در جاهايي منابع مان را به خوبي مصرف نكرده ايم و اين باعث شده كه در جاهاي ديگر كسري داشته باشيم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در بودجه ریزی جدید بدنبال شفاف سازی، عقلایی سازی، هدفمند کردن و مرتبط نمودن امور هستیم.

الهیار ترکمن خاطر نشان کرد: در این راستا مراکز فعالیت و هزینه بر بایستی شناسایی و در کنار آن ماتریس هزینه ها تدوین گردد و با محاسبه هزینه های ثابت و متغیر بدون تردید گره های موجود حل خواهد شود.

وی درخصوص لايحه بودجه 97 اظهار كرد: بودجه عمومي كشور از رشد 6.5 درصدي برخوردار است كه هزينه ها از رشد 8.9 درصدي برخوردار شده است، اعتبارات هزينه اي وزارت آموزش وپرورش 13.3 رشد نسبت به سال 96 برخوردار شده و ما 4.4 درصد نسبت به بودجه هزينه اي كشور رشد داشتيم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان اذعان داشت: بر این اساس با تحلیل درست بهره وری در هر استان و منطقه ضریب بهره‌وری، نقاط قوت و ضعف مجموعه مشخص می گردد.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی در ادامه گفت: بیش از 700 هزار دانش آموز در حدود 5200 با تلاش 46 هزار نیروی انسانی رسالت خطیر تعلیم و تربیت را در استان پیگیری می کنند.

جعفر پاشایی اظهار داشت: در طول دولت تدبیر وامید استفاده حداکثری از ظرفیت موجود از ستاد تا روستاهای محروم یکی از رویکردهای اصلی دستگاه تعلیم وتربیت بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: در طول دولت تدبیر وامید، آموزش وپرورش استان سعی کرده تا خلاقیت، نوآوری و امید را در بدنه مجموعه ایجاد کرده و در این زمینه کارنامه قابل قبولی کسب کرده است.

پاشایی با بیان اینکه دانش آموزان آذربایجانشرقی در کنکور سراسری سال ۹۶ کشور در رتبه های زیر۱۰، ۱۰۰و ۱۰۰۰ مقام دوم کشوری را کسب کرده اند، افزود: از ۱۲ رتبه اول تا سوم در چهار گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی ، علوم انسانی و هنر، ۴ رتبه برتر را دانش آموزان آذربایجانشرقی کسب کرده اند.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی تصریح کرد: آموزش وپرورش موثرترین نهاد کشور بوده و مسئولیت تربیت نسل آینده کشور را دارد.

پاشایی در پایان نیروی انسانی را مهم ترین عامل توسعه کشور دانست و ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار بایستی برنامه، اراده جمعی، تلاش شبانه روزی و همدلی بین مسئولین و مردم وجود داشته باشد.

شایان ذکر است که در پایان این گردهمایی دو روزه با اعطا لوح سپاس از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از مسئولین و روسا فعال این حوزه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار