بهره گیری از ظرفیت های مردمی، مهمترین وظیفه در زمان بحران است

استاندار گیلان گفت: بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی و اطلاع رسانی بموقع، مهمترین وظیفه دستگاه ها و نهادها در زمان بحران است که باید به آنها توجه شود.

کد مطلب: ۷۰۵۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگیلان، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در رشت، بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و اطلاع رسانی بموقع به مردم تأکید و بیان کرد: حضور در صحنه، پاسخگو بودن و انضباط لازم در خدمت‌رسانی به مردم از اولویت‌های مقاطع بحرانی است.
وی با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف طی روزهای آتی در استان گیلان افزود: اطلاع‌رسانی به مردم و اتکاء به آنان و نیز استفاده از ظرفیت‌های موجود مهمترین وظیفه‌ مسئولان در چنین روزهایی است.
سالاری خاطرنشان کرد: انتظار ما از مردم این است تا با آمادگی و عدم تردد‌های غیرضرور با دست‌اندرکاران مدیریت بحران کمال همکاری را داشته باشند.
استاندار گیلان بر ضرورت شناسایی افرادی که باید از مناطق کوهستانی به جلگه منتقل شوند، تأکید کرد و گفت: دهیاران باید ضمن اطلاع رسانی دقیق از تمامی امکانات موجود در کاهش مشکلات احتمالی استفاده کنند.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستا توسط بخشداران تأکید و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا با باز ماندن مسیرها ، در روند خدمت‌رسانی به مردم مشکلی ایجاد نشود.
سالاری افزود: قطعاً در شرایطی که با بارش بیش از حد انتظار مواجه می‌شویم، شرایط متفاوت‌تر خواهد بود و اینکه به صورت کوتاه مدت اختلالی ایجاد شود، در تمام دنیا یک امر طبیعی است اما باید تلاش ما این باشد که کمترین اختلال نیز ایجاد نشود.
وی با تأکید بر تقسیم کار در دستگاه‌های مختلف اجرایی گفت: تقویت امکانات و تجهیزات در تمامی مسیرها بویژه مناطق کوهستانی باید زودتر از موعد انجام گیرد تا در زمان بارش برف غافلگیر نشویم.
استاندار گیلان خطاب به مدیران بر ضرورت حضور در صحنه و پاسخگو بودن تأکید کرد و گفت: نیروهای نظامی و انتظامی نیز در کنار دستگاه‌های اجرایی به منظوره بهره‌برداری از تمامی تجهیزات خود کمال همکاری را داشته باشند.
وی اظهار داشت: باید در جلسات مدیریت بحران شهرستانی از سمن‌ها دعوت شود تا از ظرفیت تشکل‌های مردمی نیز در خدمت‌رسانی بهتر به مردم بهره‌مند شویم.
استاندار گیلان افزود: در بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی اولویت‌بندی و در خصوص کوچه‌ها نیز از ظرفیت مردم و سمن‌ها استفاده شود.
سالاری بر لزوم کنترل ماشین‌آلات و تجهیزات قبل از بارش برف نیز تأکید و تصریح کرد: باید در برنامه‌ریزی مدیریت بحران، سخت‌ترین شرایط را در نظر بگیریم تا در مواقع اضطراری با مشکل مواجه نشویم.
استاندار گیلان گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که همکاران ما آمادگی لازم برای مقابله با بحران را دارند تا در اسرع خدمات را به آنان ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار