در گفت‌وگو با پانا

نماینده سنقر: هنوز 40 درصد مردم زلزله زده کرمانشاه در چادر زندگی می‌کنند

تهران (پانا) - نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید هنوز حدود 40 درصد مردم زلزله‌زده کرمانشاه در چادر زندگی می‌کنند و کمبود سرویس بهداشتی و حمام در مناطق زلزله‌زده مهم‌ترین مشکل مردم در این مناطق است.

کد مطلب: ۷۰۵۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد

جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با پانا با انتقاد از وضع فعلی زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: دولت مکلف است به زلزله‌زدگان کانکس بدهد و از آنجا که برودت هوا شدت گرفته است باید این اقدامات سریع‌تر انجام شود.

وی نبود کانکس و تعداد کافی سرویس‌های بهداشتی و حمام را بزرگ‌ترین مشکل فعلی مردم مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و گفت: برخی مسئولان اعلام می‌کنند که کار امدادرسانی تمام شده است و همه از میزان لازم چادر و کانکس برخوردارند که چنین چیزی صحت ندارد و مشکلات در مناطق زلزله‌زده بسیار است و باید هر چه سریعتر به آن رسیدگی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به کمک‌های مردمی و دولت به زلزله‌زدگان گفت: به‌رغم کمک‌های مردمی در روزهای اول و اقدامات دولت، هنوز هم بسیاری از مردم در این مناطق زیر چادر در این وضع آب و هوایی نگران‌کننده زندگی می‌کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در کنار دولت کمک‌های لازم را به مردم زلزله‌زده ارائه کنند اما این اتفاق رخ نداده است.

وی درباره نحوه توزیع کانکس و چادر بین مردم گفت: در این مناطق به 60 درصد مردم زلزله‌زده کانکس داده شده و بیش از 40 درصد مردم زیر چادرو کف خیابان می‌خوابند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم زلزله‌زده از وضع موجود ناراضی‌‌اند، گفت: بنیاد مسکن وضعیت منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده را به شش سطح تخریبی نوع یک و دو، تعمیری یک، دو و سه و علاوه بر آنها مستاجران تقسیم‌بندی کرده است. با این تقسیم‌بندی افرادی که منازلشان تخریب شده و از نوع یک باشند مشمول گرفتن کانکس می‌شوند که این اصلا تقسیم‌بندی درستی نیست.

حسینی‌کیا افزود: با این تقسیم‌بندی، بسیاری از افرادی که منازلشان صدمه دیده و ترک‌های عمیق خورده است و امکان زندگی در آن نیست، نمی‌توانند کانکس داشته باشند.

وی بیان کرد: خدمات زیادی از سوی ارتش و سپاه و مردم ارائه است اما هنوز نیاز‌های مردم زلزله‌زده که سرپناه مناسب آب‌وهوای کنونی باشد، تأمین نشده است و دولت باید بیشتر پای کار آید تا هر چه سریعتر خانه‌ها احداث شود و مردم به زندگی عادی بازگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار