استاندار مازندران

توريسم و پسماند دو‌ فرصت مطلوب توسعه همكاری مازندران و نروژ است

مازندران (پانا) - استاندار مازندران در ديدار با سفیر نروژ در ایران گفت: «توريسم و پسماند دو فرصت بسيار مطلوبی است كه می‌تواند زمينه همكاری دو طرف قرار گيرد.»

کد مطلب: ۷۰۵۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد اسلامی در دیدار با لارش نوردروم، سفیر کشور نروژ در ایران هدف از اين ديدارها، توسعه روابط بين‌المللی دانست و گفت: كشورهايي كه فرصت هاي اقتصادي شان با مازندران شباهت دارد در توسعه مناسبات در اولويت هستند.

استاندار با اظهار اميدواری از اين كه اين ديدار آغازی برای حركت استان در مسير توسعه و ورود سرمايه و سرمايه گذاری‌های جديد باشد، گفت: وجود فرصت‌های گوناگون در مازندران و ظرفيت‌ها و علائق فعالان نروژی برای كار با ايران می‌تواند موجبات توسعه روابط مازندران و نروژ را فراهم كند.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: درحوزه جنگل می‌توانيم از تجربيات و تكنولوژی‌های روزآمد كشور نروژ در جهت توسعه زراعت چوب بهره گیریم.

واو با اشاره به اين كه درياچه خزر، دومين درياچه عميق جهان است و می‌تواند جاذبه‌های خوبی برای فعاليت‌های مختلف از جمله گردشگری دريايي داشته باشد، تصريح نمود: پسماند، موضوع خوبی برای همكاری مازندران و نروژ است و سرمايه‌گذاران نروژي می‌توانند از فرصت پسماند در مازندران استفاده مطلوب ببرند.

استاندار مازندران، خاطر نشان ساخت: سرمايه گذاران نروژی می‌توانند از فرصت پسماند برای تبديل زباله به كمپوست و انرژی با توجه به راه حل‌هایی كه در اختيار دارند، استفاده مطلوب ببرند.

اسلامی با بيان اين كه كشت‌های گلخانه‌ای، محصولات كشاورزی و گل و گياه مازندران نيز فرصت‌های ديگری براي همكاری است و مي تواند بخشی از نيازهای نروژ را تامين نمايد، اظهار داشت: صنعت توريسم زمينه بسيار مطلوب ديگری است كه می‌تواند زمينه همكاری قرار گيرد و توريست‌های نروژي می‌توانند برای ديدار از جاذبه‌های مازندران به استان سفر كنند.

استاندار مازندران در پايان خطاب به نوردروم با بيان اين كه اميدوارم سفر شما در مقام سفير نروژ در ايران، سنگ بنای ارزشمند و بلند مدت روابط مازندران و نروژ باشد، گفت: با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندی‌های دو طرف بايد تلاش كنيد مازندران و نروژ را بهم متصل نماييد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار