جشنواره نشریه های دانش آموزی مداد کمرنگ در گیلان

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان از آغاز دهمین دوره جشنواره نشریه های دانش آموزی مداد کمرنگ همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۵۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ،مهیار فتحی پوراظهار کرد شناسایی، تربیت و توانمندسازی دانش آموزان مستعد در حوزه نویسندگی و هنر، آشنایی آنها با اهداف، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، منویات و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از افسران جنگ نرم، سبک زندگی اسلامی و مسایل روز از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با بیان این که دهمین دوره جشنواره مداد کمرنگ در بخش های نشریات برتر (گروهی) و آثار برتر (فردی) در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود، افزود: بخش گروهی با هدف تمرین کار تشکیلاتی و جمعی در سه قالب تک برگی، مجله و دیواری برگزار می شود.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان خاطر نشان کرد: در بخش گروهی، نشریه های دانش آموزی مانند سایر نشریه ها دارای سرویس بندی های متنوع و متعدد است و به صورت ویژه نامه در یک موضوع خاص تولید نمی شوند.
وی یادآور شد: تنها نشریاتی مجاز به شرکت در این بخش است که استمرار در انتشار داشته باشند، برای مثال روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و یا دوماهنامه ؛ و نشریاتی که تک شماره باشند و یا فقط در یک شماره به قصد شرکت در جشنواره تولید شوند، مورد داوری قرار نخواهند گرفت.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان خاطر نشان کرد: در بخش نشریه های برتر در سطح متوسطه دوم تنها مسوول انجمن و در سطح متوسطه اول نیز مسوول گروه نشریه، مجاز به ثبت نام است و تعداد افراد هر گروه، حداقل چهار و حداکثر 6 نفر شامل مدیر مسوول، سردبیر و هیات تحریریه خواهد بود.
وی ادامه داد: بخش آثار انفرادی با هدف شناسایی استعدادهای دانش آموزان، تمرین مهارت مطالعه، نویسندگی و کاربردی کردن استعدادهایی که در تولید نشریه ها نقش ویژه ای دارند، برنامه ریزی شده که در قالب های سرمقاله و یاددداشت، کاریکاتور، شعر، عکس، اینفوگرافیک، طنز و متن ادبی برگزار می شود.
وی با بیان این که محورهای موضوعی این بخش شامل سبک زندگی ایرانی - اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی، فضای مجازی، جهان بدون ترور، مهدویت و انتظار است، افزود: آثار برتر در صورتی پذیرفته و مورد داوری قرار خواهد گرفت که در یکی از نشریه های دانش آموزی منتشر شده و نشریه نیز به عنوان مستند به همراه اثر مورد نظر برای دبیرخانه ارسال شود.
وی خاطر نشان کرد: سایت جشنواره برای اطلاع رسانی، تامین محتوای آموزشی و فنی، ارتباط آسان مسوولان و دانش آموزان با دبیرخانه، پشتیبانی آفلاین، نظرسنجی و ... به آدرس www.medadkamrang.ir طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار