مدیرآموزش و پرورش گنبدکاووس خبر داد: اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در 5 مدرسه

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در پنج مدرسه این شهرستان به صورت نمونه خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۵۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش، فرج‌الله رزاقی در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر تلاش‌های ویژه‌ای را صورت داده است، اظهار کرد: موضوعات اجتماعی از جمله مسائلی هستند که نیازمند اقدامات کارشناسی و با ظرافت است که اگر با صبر و بردباری همراه باشد به نتیجه خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در راستای بررسی تاثیرات اقدامات اجتماعی اداره آموزش و پرورش چندین مدرسه در سطح شهرستان به عنوان مدارس پایلوت انتخاب شده‌اند، افزود: در این پنج مدرسه که برنامه‌های ویژه‌ای با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است در حال بازخوردگیری هستیم و تاکنون به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از ارائه برنامه در هنرستان دخترانه حضرت زهرا (س) برای 228 دانش آموز، هشت معلم و 180 نفر از والدین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در مدرسه منتظر قائم (عج) نیز این برنامه‌ها برای 10 تن از همکاران فرهنگی، 185 تن از اولیای دانش‌آموزان و 217 دانش‌آموز اجرایی شده است.
رزاقی اجرای برنامه‌های ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدرسه حضرت فاطمه‌الزهرا (س) را برای 9 معلم، 182 دانش‌آموز و 140 تن از اولیای آنها را نیز در زمره اجرای برنامه در پنج مدرسه پایلوت دانست و خاطرنشان کرد: در مدرسه امام جعفر صادق (ع) نیز این برنامه‌ها برای 13 نفر از همکاران فرهنگی، 220 دانش‌آموز و 105 نفر از اولیای دانش‌آموزان و در مدرسه شهید سیاوش ناصری نیز برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی برای 9 معلم، 221 دانش‌آموز و 115 تن از اولیای آنها اجرایی شده است.
وی در تشریح مجموع آمار اجرای برنامه‌های ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس پایلوت اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس، ادامه داد: در مجموع برنامه‌های ما در این حوزه برای 49 همکار فرهنگی اعم از مدیر، معاون و معلم، یک هزار و 63 نفر از دانش‌آموزان و 655 تن از اولیای آنها اجرا شده است.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در تمامی این برنامه‌ها از سخنرانان و مشاوران مجرب و کارآزموده استفاده شده است، تصریح کرد: این برنامه‌ها به صورت کامل زیر نظر و تحت رصد معاونت پرورشی و مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس برگزار شده است.
گفتنی است بر اساس مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اداره آموزش و پرورش این شهرستان موظف به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرحله اول به صورت نمونه در پنج مدرسه شده است تا پس از بررسی و مشخص شدن میزان موفقیت، این برنامه‌ها در سایر مدارس نیز اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار