معاون ابتدایی آموزش و پرورش تاکید کرد: تدوین چارچوبی برای ساماندهی مربیان پیش دبستانی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از تدوین چارچوبی برای ساماندهی عملکرد مربیان پیش دبستانی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با پانا درمورد ساماندهی مربیان پیش دبستانی عنوان کرد: برای تهیه چارچوب تربیت مربیان پیش دبستانی درسال های گذشته اقداماتی داشتیم و با توجه به تقسیم کاری که انجام شده است دانشگاه فرهنگیان متولی تربیت نیروی انسانی پیش دبستانی شد علاوه بر آن روی محورهای اصلی این طرح اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در تهیه چارچوب تربیت مربیان پیش دبستانی، اعتباربخشی کارمورد توجه قرار گرفته همچنین الزامات اسناد بالادستی شامل سند تحول بنیادین برای ویژگی های مربیان، مطالعات تطبیقی و کارهای تخصصی انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: در مطالعات تطبیقی کارهای مشترک و پایه که روی رشد کودک موثر است اما تحت تاثیر فرهنگ قرار ندارد ، مورد توجه قرار گرفته است.

حکیم زاده بیان کرد: البته با توجه به ویژگی نظام آموزشی سعی کردیم توجه به مسائل بومی را هم پررنگ کنیم و شایستگی مربیان با توجه به اهداف دوره مورد تاکید قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مهارت‌های پایه و اساسی مبتنی بر تعلیم وتربیت اسلامی و شرایطی فعلی جامعه تدوین شده و مبنای کار قرار می‌گیرد همچنین 9 ویژگی پایه استخراج شده است و در حال مرور مراحل و زیرنظام های آن هستیم که بعد از دریافت بازخوردها از سوی همکاران، کار را در شورای معاونان ارائه دهیم تا در مراجع مربوطه و با توجه به تکلیف اسناد بالادستی ویژگی‌های به رسمیت شناخته شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار