در گفت‌وگو با پانا

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: ضرورت اصلاح محدودیت افزایش حقوق‌ اعضای هیأت علمی

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس درخصوص محدودیت افزایش حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان گفته است که این موضوع در کمیسیون آموزش بررسی شده و بازنگری و اصلاح مصوبه به کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده است.

کد مطلب: ۷۰۵۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

اخیرا کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طرحی را مبنی بر محدود کردن افزایش حقوق‌های بیشتر از ۵۰ میلیون ریال و همچنین تعیین سقف برای پاداش بازنشستگی تصویب کرد که این مصوبه با واکنش‌هایی روبرو شده است، به طوری که وزیر علوم از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده تا با اصلاح این مصوبه، نگرانی جامعه علمی و دانشگاهی کشور را برطرف کند.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ ماهیانه بیش از ۵۰ میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استان‌ها در سال ۹۶ افزایش نمی‌یابد.

موضوع دیگری که در جزء ۴ تبصره ۱۲ آمده، گذاشتن سقف برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان است. ‌‌‌این موضوع یک بار در زمان تصویب برنامه ششم توسعه مطرح شده بود اما رأی نیاورد.

در همین رابطه وزیر علوم چند روز گذشته نسبت به این مصوبه واکنش نشان داد. منصور غلامی گفته است که محدود کردن افزایش حقوق‌های بیشتر از این مبلغ و همچنین تعیین سقف برای پاداش بازنشستگی، مشکلات جدی در حفظ و تداوم فعالیت‌های علمی استادان و پژوهشگران کشور ایجاد می‌کند.

وزیر علوم از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده است که با ورود به این موضوع و اتخاذ تصمیم‌ها، تمهیدهای مناسب و اصلاح این مصوبه، نگرانی جامعه علمی و دانشگاهی کشور را برطرف کند.

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق درباره محدودیت افزایش حقوق‌های بالای 5 میلیون تومان اعضای هیأت علمی گفت: این مصوبه به افرادی که حقوق‌های بالای این رقم دریافت می‌کنند اشاره کرده است که ممکن است علاوه بر اعضای هیأت علمی برخی از اساتید هم همین شرایط دریافتی را داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اشکالاتی که به مصوبه کمیسیون تلفیق وارد است درج لفظ «هیأت علمی» به طور خاص در این مصوبه است در صورتی که نیاز به استفاده از این لفظ نبود. در جلسه کمیسیون آموزش نسبت به این موضوع اعتراض کردیم و پیشنهادات کمیسیون آموزش را به کمیسیون تلفیق ارائه شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در پی اجرای مصوبه کمیسیون تلفیق برای دانشگاهیان ایجاد می‌کند، گفت: هم‌اکنون برخی از اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها پایین‌تر از این مبلغ دریافت می‌کنند که این مصوبه شامل حال آن‌ها نمی‌شود اما برخی از اساتید هم هستند که حقوقشان بیش از این ارقام است. البته نباید به موضوع اعضای هیأت علمی و اساتید به این شکل نگاه کرد و معتقدیم که فاصله میان حقوق اساتید و اعضای هیأت علمی نباید صفر تا صد باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها محدودیت ایجاد کرد، گفت: کمیسیون آموزش مجلس مدافع حقوق اساتید و اعضای هیأت علمی است و این موضوع را از کمیسیون تلفیق پیگیری خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار