آغاز دوره آموزشی چهار روزه مدیران و مشاوران مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده سراسر کشور

تهران (پانا) - عصر ديروز دوره آموزشی چهار‌ روزه مدیران و مشاوران مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده سراسر کشور در تهران آغاز شد.

کد مطلب: ۷۰۴۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نورعلي عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش وپرورش با اشاره به موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: همه دستگاه ها و نهاد ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی چشم امیدشان به آموزش و پرورش است و امید آموزش و پرورش به مراکز راهنمایی و مشاوره است.
عباسپور گفت: در آینده به سمتی پیش می رویم که امور مشاوره ای به صورت تخصصی باید پیگیری شود.
وی آشنایی و توانمند سازی مدیران و مشاوران مراکز راهنمایی و مشاوره را از اهداف برگزاری این دوره چهار روزه برشمرد و خاطر نشان کرد: در این دوره که اغلب به صورت کارگاهی برگزار میشود شرکت کنندگان با روش های نوین مشاوره ای و نحوه ی افزایش قدرت تشخیص اختلالات و اسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن آشنا می‌شوند و به مهارت هایی که بتوانند در پیشگیری از انواع آسیب ها مؤثر باشند تجهیز می‌شوند .
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت اموزش پرورش از وجود ۳۱۸مرکز مشاوره در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد:۹۰۰ مشاور در این مراکز فعالیت می‌کنند که از بین انها ۲۳۰نفر انتخاب و برای شرکت در این دوره دعوت شده اند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره با موضوعاتی از جمله ابزار های تشخیص اختلالات،کاربست رویکرد علوم شناختی در مشاوره، کاربست نظریه انتخاب در روابط والدین و فرزندان و همچنین در کاربست رویکرد act (آسیب شناسی) آشنا می‌شوند و در نهایت در آزمون خروجی شرکت می‌کنند.
عباسپور صدور مجوز تاسیس مراکز راهنمایی و مشاوره را تنها از اختیارات انجمن اولیا وزارت آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: اغلب مراکز راهنمایی و مشاوره در مناطق محروم مستقر است و با توجه به سیاست افزایش این مراکز به طور متوسط در سال های اخیر ماهیانه ۳ مرکز به مراکز راهنمایی و مشاوره موجود افزوده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار