سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش لرستان :

تقویت خلاقیت نوآوری و مهارت‌آموزی به دانش آموزان زمینه‌ساز ارتقای کیفیت آموزشی است

خرم‌آباد (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش لرستان تقویت خلاقیت ، نوآوری و مهارت‌آموزی به دانش آموزان را زمینه‌ساز ارتقای کیفیت آموزشی برشمرد و گفت : مدرسه باید مکانی مناسب برای پرورش خلاقیت ، نوآوری ، ابتکار و مهارت‌آموزی به دانش آموزان باشد.

کد مطلب: ۷۰۴۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

نصراله بازگیران نگرش نوین به آموزش را لازمه موفقیت مدیران برشمردو افزود : باید از آموزش های مبتنی بر حافظه محوری و سطحی نگری فاصله گرفت و به سمت آموزش های عمیق ، مفهومی و کاربردی رفت .

وی در ادامه تاکید کرد : آموزش و پرورش برای رشد خلاقیت و نواندیشی در دانش آموزان ، باید به درک درست و روشنی از شرایط موجود برسد و در گام بعدی برمبنای فلسفه تعلیم و تربیت و هدفهای اصولی و معیارهای علمی معتبر بکوشد، تصویر روشنی از شرایط مطلوب خلاقیت رسم کند و با کمترین وقت، انرژی و سرمایه، مسیر پرورش و شکوفایی خلاقیت ها و نواندیشی های دانش آموزان را هموار سازد.


بازگیران افزود : موانع و مشکلاتی وجود دارد که می تواند خلاقیت در محیط مدرسه تاثیر منفی بر جای بگذارد که از جمله این موانع می توان به روش های تدریس سنتی و مبتنی بر معلم محوری، عدم شناخت معلم نسبت به خلاقیت، فقدان حداقل امکانات لازم برای انجام فعالیت های خلاق دانش آموزان، تأکید زیاد بر نمره دانش آموز به عنوان ملاک خوب بودن و توجه نکردن به تفاوت های فردی دانش آموزان اشاره کرد .

وی در ادامه سخنان خود تعامل ، همدلی و مشارکت را زمینه ساز موفقیت در آموزش و پرورش عنوان کردو ادامه داد : تعلیم و تربیت کاری سیستمی و گروهی است و باید با همدلی و تعاون تلاش کرد تا زمینه اعتلاء و بالندگی نسل آینده ساز جامعه را فراهم کرد .

بازگیران در پایان سخنان خود ، تدوین و اجرای سیاست های انگیزشی و تشویقی برای همکاران،برگزاری کارگاههای آموزشی،توجه بیشتر به شورای معلمان ، دانش افزایی به معلمان و ارتقای صلاحیت های حرفه ای آنان و ایجاد فضای اعتماد و احترام متقابل بین نیروهای صف و ستاد را از جمله راهکارهای ارتقای خلاقیت و نوآوری در مدارس برشمرد و ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از تجارب گذشته ونگاه به آینده مسیر توسعه شاخص های تعلیم و تربیت بیش از گذشته هموار شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار