توافق تهران، مسکو و آنکارا درباره شرکت‌کنندگان کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه

تهران (پانا) - نماینده ویژه ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مذاکرات سوریه اعلام کرد که ایران، روسیه و ترکیه درباره ترکیب شرکت‌کنندگان کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه توافق کردند و مدل نهایی تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۷۰۴۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه (تاس)، الکساندر لاورنتیف درباره مذاکرات دو روز گذشته میان نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در روسیه گفت که بحث اصلی این مذاکرات درباره کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه (که قرار است 10 بهمن در سوچی برگزار شود) بوده است.

او ادامه داد که به نظرش این گفت‌و‌گوها موفق بوده است و برای نهایی کردن همه موضوعات نهایتا نیازمند دو روز دیگر هستند.

نماینده پوتین در مذاکرات سوریه گفت مسکو علاقمند است که استفان دیمیستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در اجلاس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی حضور داشته باشد.

او افزود: «درحال کار روی این موضوع هستیم که سازمان ملل متحد در بالاترین سطح در این مذاکرات حاضر شود.»

او گفت که وضعیت در زمین و در میدان جنگ در برخی از مناطق سوریه هنوز هم دشوار است، با این وجود این موضوعات نباید تأثیری در کنگره (گفت‌وگوی ملی سوریه) داشته باشد.

الکساندر لاورنتیف تأکید کرد که ارتش آمریکا نباید بدون اجازه دمشق در سوریه دخالت کند.

او درباره اظهارات اخیر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا درباره سوریه و برنامه های پنتاگون با اشاره به اینکه اظهارنظر در این مورد پیچیده است، گفت: «موقعیت ما کاملا روشن است. ارتش نباید بدون اجازه رهبران یک کشور در قلمرو آن باقی بماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار