استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در گفت‌وگو با پانا

دو سناریو برای شناسایی نقاط امن در تهران

تهران (پانا) - استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی می‌گوید شناسایی نقاط امن در تهران کار پیچیده‌ای است که برای شناسایی این مناطق دو سناریو وجود دارد.

کد مطلب: ۷۰۴۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

مهدی زارع در گفت‌وگو با پانا، درباره امن‌ترین نقاط تهران هنگام وقوع زلزله گفت: تهران، منطقه‌ گسترده‌ای است و مشخص کردن نقاط دقیقی به عنوان امن‌ترین مناطق کار پیچیده‌ای است. اگر موقعیت گسل‌های تهران را در نظر بگیریم و از گسل‌های شمالی یا جنوب تهران فاصله بگیریم، باز هم در نقطه امن قرار نمی گیریم زیرا وجود شرایط خاک نرم و بافت فرسوده سبب می شود که حتی نقاطی که از گسل‌ها دور هستند نیز امن محسوب نشوند.

مهدی زارع تأکید کرد: برای اینکه نقاط امن تهران را شناسایی کنیم، باید به دو نکته توجه کرد، اول اینکه حتما باید محاسبات سناریوی زلزله با دقت بالا صورت بگیرد و سناریوهای مختلفی باید به صورت پیچیده و تلفیق اطلاعات باهم انجام شود و بر اساس نتایج این تلفیق مشخص شود که کدام نقاط تهران بهترین نقاط هستند.

وی تصریح کرد: سناریوی دوم این است که در همین وضعیت کنونی تهران، با توجه به اطلاعات موجود، انجمن‌های محلی و شورایاری‌ محله‌ها می‌توانند فضاهای امن و استقرار را در محلات شناسایی کنند. بنابراین تا وقتی که سناریوهای اصلی برای نقاط امن تهیه می‌شود، انجمن‌های محلی می‌توانند نقاط امن محله‌ها را شناسایی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار