کشف قاچاق انسان در گمرک بازرگان

مدیرکل گمرک بازرگان در آذربایجان غربی گفت که در دوازدهمین مورد از کشف قاچاق انسان در این گمرک طی امسال، ماموران یک زن و یک مرد را که در داخل کشنده چادری مخفی شده بودند، کشف کردند.

کد مطلب: ۷۰۴۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، علی معصومی مدیرکل گمرک بازرگان در آذربایجان غربی افزود: این افراد در داخل بار یک دستگاه تریلر مخفی شده بودند و قصد ورود غیرقانونی از ترکیه به کشورمان را داشتند، اما ماموران امور بندری با رصد اطلاعات محموله ها و استفاده از دستگاه های کنترلی موفق به کشف آنان شدند.

وی با اشاره به اینکه این زن و مرد جوان تبعه ایران هستند، گفت: بار این تریلر شامل مبلمان بوده و به صورت پالت بارگیری شده بود.

معصومی ادامه داد: این زن و مرد نسبتی با یکدیگر ندارند و قاچاقچیان انسان پس از بریدن سیم پلمب گمرک ترکیه این 2 نفر را در داخل بار جاسازی کرده بودند‌.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

هم اکنون گمرک های ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ های جست وجوگر است و ماموران گمرک بازرگان با استفاده از این تجهیزات در سال جاری 12 مورد قاچاق انسان را کشف کردند.

بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال 2017 میلادی گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه اول دنیا را کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار