فرماندار هشترود: منشاء تمامی تغییرات و تحولات مثبت در جامعه، آموزش و پرورش است

هشترود (پانا)- فرماندار هشترود گفت: منشاء تمامی تغییرات و تحولات مثبت در جامعه، آموزش و پرورش است و شورای آموزش و پرورش مرکز تصمیم گیری برای این تغییر و تحولات است.

کد مطلب: ۷۰۴۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

حسن مستفید در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان هشترود ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و جایگاه شورا آموزش و پرورش ، فلسفه تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و اهتمام بر تمر کز زذایی دانست.

وی تصریح کرد: منشاء تمامی تغییرات و تحولات مثبت در جامعه، آموزش و پرورش است و شورای آموزش و پرورش مرکز تصمیم گیری برای این تغییر و تحولات است.

لزوم تشویق دانش آموزان به شاخه های فنی و حرفه ای و کارو دانش

مدیر آموزش و پرورش هشترود نیز گفت: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در 26دیماه 1372 یکی از ارزشمند ترین قوانین است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و آغاز تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت شد که ثمره آن تحقق خرد جمعی، تجلی مشارکت هدفمند مسئولان و مردم،به‌ویژه خانواده‌ها در تحقق اهداف تعلیم و تربیت، نظارت مردم و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود بوده است و با عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز ، مشارکت در تصمیم گیری و تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم مهیا گردیده است .

بهمن اقدمی خاطر نشان کرد با توجه به استقرار پایه دوازدهم و پایان چرخه تحول در نظام آموزشی جدید، در سال آینده با افزایش دانش آموزان در رشته های نظری، فنی حرفه ای و هنرستان در آموزش و پرورش اهر روبرو خواهیم بود که مواجهه با این چالش نیازمند کمک های معنوی، فکری و مادی همشهریان محترم است.

وی بیان داشت: امیدواریم در دولت دوازدهم شان آموزش و پرورش و فرهنگیان متعهد و متخصص در امر تعلیم و تربیت روز به روز ارتقا یافته تا شاهد تربیت نسلی نو اندیش، مومن و متعد به ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) باشیم.

مدیر آموزش و پرورش هشترود گفت: آموزش و پرورش با مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز توانست در سطح منطقه به ساخت و نوسازی مدارس بپردازد که در راستای این امر مدرسه روستای قزلو و برکت روستای صید بیگ احداث و بهره برداری شده و چهار مدرسهدر روستای باباکندی رود ،سعادتلو،خورجستان و داش بلاغ و مدرسه امام محمد باقر گنجینه کتاب در حال احداث است

اقدمی گفت: رایزنی برای ساخت دو مدرسه در روستای دوده و مغامیر و یک مدرسه در داخل شهرستان انجام شده است و تفاهمنامه ساخت مدرسه روستای مغامیر به امضا رسیده و بزودی احداث خواهد شد.

وی در ادامه گفت :در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان باید خاطر نشان کنیم که دانش آموزان به طور ناخواسته به سمت انتخاب رشته های تجربی و انسانی می روند ولی باید این آگاهی را به آنها و خانواده هایشان داد که اکثر فارغ التحصیلان در این رشته ها در حال حاضر بیکار هستند و خیر وصلاح دانش آموزان در رشته فنی و کاردانش میباشد .بطوری که دانش آموز با اخذ دیپلم فنی ،چهار کارت مهارت دریافت میکنند که میتوانند از تسهیلات بانکی مخصوص در جهت اشتغال زایی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار