معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش: پایه دوازدهم میزبان حدود 900 هزار دانش‌آموز خواهد بود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به حذف دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی 98-97 و استقرار پایه دوازدهم در سیستم آموزشی از میزبانی حدود 900هزار دانش‌آموز در این پایه خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۴۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی زرافشان در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری قزوین برگزار شد، پایه دوازدهم را مهمترین و پیچیده ترین پایه تحصیلی دانست و اظهار کرد: با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، با ایجاد هر پایه تحصیلی جدید، یک پایه بالاتر حذف و جایگزین پایه تحصیلی جدید می شد که معمولا این 2پایه تحصیلی نیز از نظر تعداد دانش آموز تقریبا مشابه بوده و معلمانی که در پایه بالاتر بودند، نیاز ما را در پایه پایین تر تامین می کردند.
به 75 هزار معلم جدید نیازمند هستیم
وی با بیان اینکه استقرار پایه دوازدهم تحصیلی برای سال تحصیلی آینده ما را به 75 هزار معلم جدید نیازمند می کند، افزود: در سال تحصیلی 97 و 98 امتحانات نهایی و کنکور در پایه دوازدهم برگزار می شود که کار آموزش وپرورش را در حوزه کیفیت بخشی دشوار تر می کند.
معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: تکیه صرف بر ظرفیت آموزش و پروش برای عبور از این گردنه بسیار دشوار است و باید سایر دستگاه ها و نهادها برای اجرای این ساختار جدید همکاری کنند.
وی تصریح کرد: رشد و توسعه کشور را آموزش و پرورش محقق می شود و آینده هر جامعه را امروز باید در مدارس و مراکز آموزشی آن جست وجو کرد.
نقش منابع انسانی در توسعه، محوری و اساسی است
این مسئول با بیان اینکه نقش منابع انسانی در توسعه، محوری و اساسی است اضافه کرد: اگر می خواهیم جامعه ما در تراز جمهوری اسلامی باشد باید سطح کیفی مدارس را ارتقا ببخشیم و توجه ویژه ای به رشد و پرورش نیروهای انسانی داشته باشیم.
معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش افزود: زمانی تفکر اصلی یکی کشور برای دست یابی به ثروت بهره برداری از منابع فیزیکی و طبیعی بود اما امروزه نیروی انسانی کارآمد، کشور و جامعه را به سمت سعادت و موفقیت پیش می برند.
وی افزود: اگر به دنبال تقویت سرمایه های اجتماعی هستیم، معلمان و فرهنگیان از اولین گروه های مرجع در این خصوص هستند چرا که نقش آنها در توسعه نیروی انسانی بسیار موثر است.
آموزش و پرورش به حمایت همه اقشار جامعه نیازمند است
زرافشان ادامه داد: آموزش و پرورش به حمایت همه اقشار جامعه برای پیشبرد سیاست های خود نیازمند است و بارها نیز به این موضوع مهم در رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: مهمترین اصل برای توفیق آموزش و پرورش این است که این نهاد به همه جامعه تعلق دارد و ذینفعان این نهاد همه دستگاهها و نهادهای جامعه هستند.
وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش قدم خوبی برای ایجاد حساسیت در میان گروه های مختلف جامعه است و باید از این شورا و نقش آن در جامعه بیشتر بهره برد.
فعالیت تشکل هایی که به تقویت آموزش و پرورش کمک می کند
زرافشان با اشاره به فعالیت تشکل هایی که به تقویت آموزش و پرورش کمک می کند گفت: خیران مدرسه ساز به عنوان یک جریان هنوز در صدر قرار دارد و امروزه شاهد شکل گیری جریان های دیگری نظیر خیران اندیشه ساز که طرح برگزیده ملی شد هستیم که باید این موضوع را به فال نیک بگیریم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: تعبیر مدرسه ساز و مدرسه یار از همین جا در کنار مدرسه ساز شکل گرفته که ریشه در باورهای دینی و اسلامی کشور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار