عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با پانا پاسخ داد

چرا ساختمان جدید پلاسکو مجوز ساخت 10 طبقه را دارد

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران دلایل ارایه مجوز برای احداث ساختمان جدید پلاسکو در 10طبقه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۷۰۴۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد

زهرا نژاد بهرام در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به اینکه آیا مجوز ساختمان جدید پلاسکو برخلاف طرح تفصیلی شهر تهران صادر شده است؟ گفت: طرح تفصیلی تهران سال‌ها پس از ساخت ساختمان پلاسکو تهیه شده است بنابراین شهرداری هنگام صدور مجوز ساخت ساختمان جدید پلاسکو باید حقوق مکتسبه مالک را در نظر بگیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: به دنبال حادثه‌ای که به دلیل رعایت نشدن ایمنی برای ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد 800 نفر از کار محروم شدند. بعد از حادثه پلاسکو یک سال طول کشید تا برای احداث ساختمان جدید، میان بنیاد مستضعفان و شهرداری توافق شود و قرار بر این بود تا در سالگرد حادثه پلاسکو، کلنگ ساختمان جدید پلاسکو زده شود و 10 طبقه جدید بر مبنای دو پلاک در مجاور هم احداث شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: طبق طرح تفصیلی شهر تهران هر پروژه جدیدی که اجرا می‌شود، باید پیوست اجتماعی، ترافیکی و محیط زیستی داشته باشد و در ساختمان جدید پلاسکو نیز این پیوست‌ها باید رعایت شود و حتما متضمن مطالعات ترافیکی و تأمین پارکینگ است.

با وجود اعلام مسئولان مدیریت شهری مبنی بر اینکه امروز، 30 دی ماه، همزمان با وقوع حادثه پلاسکو کلنگ احداث ساختمان جدید زده به زمین زده می‌شود، محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، روز گذشته از کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: به علت صادر نشدن مجوز شهرداری برای این ساختمان، کلنگ ساختمان جدید در 10 طبقه (5 طبقه بالای همکف، همکف،5 طبقه زیرزمین در عرصه 9400 مترمربع) در دهه فجر زده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار