فرماندار خداآفرین: شورای آموزش‌وپرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولان در تعلیم و تربیت است

فرماندار خداآفرین با تاکید بر استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای حل مسایل و مشکلات این نهاد گفت: شورای آموزش‌وپرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولان در امر مقدس تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۷۰۴۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خداآفرین ، احمدعلی اسدپور در مراسم تجلیل از اعضای شورای آموزش وپرورش شهرستان 'فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش را استفاده از امکانات و منابع در جهت ارتقای کمی وکیفی آموزش و پرورش نام برد و در ادامه بر پرهیز از غفلت در اهداف این شورا تاکید کرد.

رییس شورای آموزش و پرورش خداآفرین با بیان اینکه شورای آموزش وپرورش راهکار موثر در بهره گیری از خرد جمعی است افزود: در امر تعلیم و تربیت در کنار آموزش وپرورش تمام ارگانهای اجرایی نیز باید دخیل و سهیم باشند.

وی همچنین با اشاره به افزایش میزان ترک تحصیل در روستاهای این شهرستان خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق در این راستا اقدام عملی صورت گیرد.

فرماندار خداآفرین همچنین با تاکید بر اهمیت و جایگاه شورای آموزش وپرورش افزود: اهمیت مشارکت همه جانبه در این نهاد نیازمند نگاه فرابخشی به آن است وبا مشارکت همه جانبه می توان به سوی تعالی و توسعه واهداف مورد نظر در تعلیم و تربیت دست یافت.

وی حمایت و استقبال از خیرین مدرسه ساز ارتباط با اولیا 'برگزاری منظم جلسات شورای آموزش وپرورش وبررسی و پیگیری جدی مسایل و مشکلات مدارس را ازجمله راهکارهای موثر در برنامه ریزی برای حل مسایل ومشکلات آموزش وپرورش شهرستان نام برد.

اسدپور در ادامه از تامین اعتبار جهت ایجاد زمین چمن مصنوعی فوتبال برای دانش آموزان شهرستان خبرداد و افزود: این زمین باید با برنامه ریزی دقیق برای آینده در مکان مناسب ایجاد شود.

فرماندار خداآفرین در پایان عدم توجه به مشکلات مدارس و نیز سهل انگاری در تعلیم و تربیت نسل آینده را خیانت به خون شهدا عنوان کرد وخواستار پیگیری جدی و توجه به کم وکیف آموزش ونیز بهسازی فضای فیزیکی مدارس روستاها شد.

مشاور ارشد مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم فلسفه تصویب قانون شورای آموزش وپرور ش را تمرکز زدایی وتفیض اختیار ازوظایف 'کمک به مشارکت عمومی واستفاده از حق نظارت مردم در آموزش وپرورش عنوان کرد وافزود: نهاد آموزش وپرورش فصل مشترک دولت وملت است که با اراده هردونهاد تلاشها به نتیجه می رسد.

کامیار قهرمانی فرد از ایجاد ۲۵پژوهش سرای دانش اموزی 'تجهیز سالانه ۱۲۰۰ باب مدرسه وبهره برداری از ۱۲باب خانه معلم یکصد باب نمازخانه و۱۰ قطعه زمین چمن ورزشی دانش آموزشی وهمچنین جذب مبلغ ۳۰میلیارد تومان از برگزاری ۴جشنواره خیرین مدرسه ساز در سطح استان خبرداد وبر استفاده از ظرفیت شورای آموزش وپرورش ونیز سازمان های مردم نهاددر بهبود کم وکیف این نهادتاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش در استفاده از ظرفیتهای موجود شهرستان فعال نمودن مجمع خیرین مدرسه ساز ومدرسه یاب راه اندازی هنرستان کشاورزی با رشته های کشاورزی مکانیزاسیون وصنایع گردشگری 'ایجاد وراه اندازی اردوگاه دانش آموزی در منطقه آینالو را از جمله پیشنهادات خود در راستای ارتقای بهبود وضعیت آموزش وپرورش خداآفرین اعلام کرد وخواستار پیگیری وتوجه به عملی شدن این پیشنهادات شد.

در پایان این نشست با اعطای حکمی از سوی مدیرکل آمورش وپرورش استان آذربایجان شرقی ریاست شورای آموزش وپرورش خداآفرین به اسدپور فرماندار این شهرستان ابلاغ شد و همچنین از اعضای این شورا با اهدای لوح سپاس وجوایز تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار