انزلی میزبان همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش پرورش استان گیلان

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش محور توسعه اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی هر جامعه است.

کد مطلب: ۷۰۳۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازگیلان، معاون وزیر آموزش و پرورش در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش پرورش که در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد با اشاره به عضویت استانداران ، ائمه جمعه و ۱۶ دستگاه اجرایی در این شورا گفت : ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش یکی از کارکردهای شوراهای آموزش پرورش است که برای تحقق این امر مهم نیازمند همکاری و مساعدت استانداران و فرمانداران هستیم.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی از حامیان آموزش و پرورش در مجلس هستند، گفت : دفاع از حقوق فرهنگیان و جذب کمک و حمایت از آموزش و پرورش از سوی نمایندگان گیلان در خانه ملت در دستور کار آنها قرار دارد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در ادامه آموزش و پرورش را محور توسعه اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی هر جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد : دانشمندان توسعه محور جهان ابتدا میزان اثر بخشی و پویایی و کارآمدی آموزش و پرورش را بررسی می کنند.
مجتبی زینی وند همچنین با بیان اینکه داشتن یک جامعه توسعه یافته با قدرت علمی بالا مستلزم داشتن انسان های توانمند است که این مهم در آموزش و پرورش محقق می شود، یادآورشد : همه سیاست گذاران و تحلیل گران مسائل توسعه به این اعتقاد دارند کشوری که به آموزش و پرورش و محورهای توسعه این حوزه توجه کرده باشد از شاخص های توسعه یافتگی بیشتری برخودار است.
وی با اشاره به اضافه شدن حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز به آموزش و پرورش در سال آینده، تصریح کرد: یکی از انتظارات ما این است که کارگروهی متشکل از معاونت عمرانی استانداری ها و دستگاه های مربوطه زمین هایی که دارای کاربری آموزشی بوده و در اختیار دستگاه ها است، شناسایی و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم در این مراسم گفت : 1396 برنامه و طرح در 313 جلسه شورای اموزش و پرورش استان در سال گذشته مصوب شد که 93 درصد آن اجرایی شده است.

مهدی حاجتی با اشاره به اینکه گیلان دو سال متوالی در سال های 94 و 95 به عنوان شورای آموزش و پرورش برتر کشور انتخاب شده ، افزود: دانش آموزان گیلان در کنکور سراسری ، با کسب رتبه های مختلف در جشنواره خوارزمی، کسب مدال های طلا و نقره در رقابت های جهانی و سایر موارد دیگر همواره افتخار آفرین بودند.


وی تاکید کرد: در تلاشیم که مصوبات شوراهای آموزش و پرورش علاوه بر حوزه های اقتصادی، در حوزه های فرهنگی همچون ترویج فرهنگ نماز و کاروان راهیان نور و سایر موارد فرهنگی اجرایی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه مردم گیلان هزینه کردن برای فرزندان دانش آموز خود را سرمایه گذاری می دانند، تصریح کرد: تا سال 1400 یک چهارم از نیروهای انسانی آموزش و پرورش گیلان به افتخار بازنشستگی نائل می شوند و باید برای جذب نیروی انسانی کارآمد گام های اساسی برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های استانی برای تحقق اهداف آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان گیلان استفاده می شود، افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز آموزش و پرورش گیلان با تشکیل بازارچه های دانش آموزی در سراسر استان تنها در بهار امسال بازارچه ای در قالب یکصد غرفه با تلاش 300 دانش آموز، ایجاد کرد و نتیجه مطلوبی کسب شد.

در پایان مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش از طرف وزیر از مصطفی سالاری استاندار گیلان و مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با دادن لوح تجلیل کرد.

در این مراسم از 442 تن از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان گیلان تجلیل شد و شوراهای آموزش و پروش شهرهای آستارا، شفت و کومله به عنوان شوراهای برتر معرفی شدند.
همچنین با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر آموزش و پرورش ساخت یک مجتمع آموزشی در دهکده ساحلی انزلی آغاز شد. این مجتمع در 360 متر مربع و با گنجایش 100 نفر ساخته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار