جزيياتی از فرايند انتخاب و انتصاب مديران مدارس

مدير كل متوسطه اول و مسئول كميته فرايند انتخاب و انتصاب مديران مدارس، جزيياتی از فرايند انتخاب و انتصاب مديران مدارس را تشريح كرد.

کد مطلب: ۷۰۳۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز به نقل از اداره روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عظيم محبی مديركل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و مسئول كميته، فرآيند انتخاب و انتصاب مديران مدارس، توضيحاتی در زمينه چگونگی اين فرآيند ارايه داد.

وی گفت: اين موضوع حدود 3 ماه قبل با فراخوان نظرخواهی از همكاران توسط وزير آموزش و پرورش مطرح شد، ايده اصلی اين موضوع اين است كه سامانه ای طراحی شود تا فرهنگيانی كه داوطلب مديريت مدرسه هستند بتوانند در اين سامانه ثبت نام نمايند. همكاران فرهنگی با ارايه نظرات خود با اين ايده اعلام موافقت كرده و اين حركت را گامی در جهت شايستگی گزينی مديران مدارس تلقی كردند.

محبی گفت: در مرحله اول پس از تحليل نظرات همكاران، كميته ای از نمايندگان معاونت های مختلف وزارت آموزش و پرورش تشكيل شد و فرآيند اين كار به صورت زير موردبررسی قرار دادند:

  • تشكيل كميته انتخاب و انتصاب در مناطق آموزش و پرورش جهت مشخص كردن مدارسی كه نياز به مدير دارند.
  • اطلاع رسانی به فرهنگيان جهت مراجعه به سامانه جهت مطلع شدن از شرايط احراز مديريت.
  • اعلام داوطلبيی در سامانه پس از مطالعه شرايط احراز مديران در هر دوره تحصيلي .
  • تكميل سوابق پرسنلی و عملكردی در سامانه و مشاهده امتياز خود پس از تأييد كميته.
  • برگزاری آزمون براي همكاران داوطلب مديريت پس از مراحل اداری و قانونی .
  • مصاحبه از افرادي كه 30 درصد نمره را درآزمون كسب كرده باشند.

مسئول كميته فرايند انتخاب و انتصاب مديران مدارس در ادمه گفت: افراد كانديدا در سه مرحله امتيازاتي را كسب خواهند كرد كه اين امتيازات، براي سوابق پرسنلي وعملكردی 200 امتياز، برای آزمون 200 امتياز و برای مصاحبه 400 امتياز درنظرگرفته شده است. سرفصل هاي آزمون از سند تحول، آيين نامه اجرايی مدارس، اصول راهنمايی و مشاوره و مديريت خواهد بود كه منابع آن در سامانه قرار داده خواهد شد.

وی درباره وضعيت فرايند انتخاب و انتصاب مديران مدارس گفت، پيش نويس بخشنامه جهت ابلاغ آماده شده و دراين بخشنامه پيش بينی شده است كه در سال اول در مراكز استانی اين روش عملياتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار