اعلام آمادگی چین برای صدور ویزا برای خانواده قربانیان «سانچی»

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که پکن آمادگی صدور ویزا برای خانواده قربانیان حادثه نفتکش سانچی برای سفر به این کشور را دارد.

کد مطلب: ۷۰۳۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وبسایت وزارت امور خارجه چین، لو کانگ گفت: «چین اهمیت بسیاری به عملیات نجات نفتکش سانچی داد. مقامات چین به محض وقوع حادثه برای تلاش همه جانبه در این باره دستور دادند. در روزی که حادثه اتفاق افتاد چین 9 کشتی را برای جستجو و نجات به محل حادثه اعزام کرد.»

او ادامه داد: «وزیر کار و سفیر ایران در چین خیلی زود به شانگهای رسیدند و شاهد تمام روند تلاش چین برای نجات بودند. تیم نجات اعزامی از سوی ایران نیز خیلی زود به محل حادثه رسید. وزیر کار ایران نیز در بازگشت به کشور اذعان داشته است که چین هیچ غفلتی در خاموش کردن آتش و نجات افراد نداشته است.»

سخنگوی وزارت امور خارچه چین تصریح کرد: «همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز گفته است، پیش از آنکه نفتکش سانچی غرق شود، هر دو کشور ایران و چین این آمادگی را داشتند که به منظور امداد و نجات وارد کشتی شوند اما این نقشه به دلیل غرق شدن ناگهانی نفتکش بی نتیجه ماند.»

او تصریح کرد که در چنین حادثه پیچیده‌ای درست نیست که چین را بدون انجام تحقیقات در مورد عملیات نجات متهم کنیم. آنچه در حال حاضر مشخص است این است که چین همه تلاش خود را انجام داده و در بیانیه طرف ایرانی نیز بر این موضوع تأکید شده است که اتهامات علیه چین درباره تلاش برای نجات افراد صحت ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین اعلام کرد که طرف چینی به ادارات دستور داده است که موضوع را طبق قوانین و مقررات دنبال کنند.

وی تأکید کرد که پکن از مشارکت ایران در تحقیق استقبال می‌کند و برای صدور ویزا و قرار دادن امکانات در اختیار خانواده قربانیان حادثه آمادگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار