مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:مسجد تاریخی"میل لی"تبریز بازسازی ومرمت میشود

تبریز(پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مرمت و بازسازی مسجد تاریخی "میل لی" تبریز با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۳۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، مسجد تاریخی "میل لی" تبریز، از مساجد مهم تبریز، مربوط به دوره افشاریه است که با توجه به واقع‌شدن تبریز در مسیر جاده ابریشم، محل وحدت شیعیان، اهل تسنن و کلیمیان بوده‌است. بنابر شواهد موجود، بنای تاریخی این مسجد، مربوط به سال‌های پس از دوره صفوی و زمان حکومت نادرشاه افشار می باشد.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان، در ارتباط با اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر تخریب غیر مسئولانه و تخطی بر اراضی مسجد تاریخی "میل لی" تبریز که در خیابان دارایی دوم واقع شده است، اظهار کرد: بازدیدهای کارشناسی های توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان انجام شده است و در حال تهیه طرح مرمت جهت بازسازی و احیای این بنای تاریخی هستیم.

آبدار با اشاره به بازدید استاندار در مورخه 22 دی ماه از این مسجد عنوان کرد: در این بازدید مقرر گردیده است پس از ارائه طرح مرمت از سوی معاونت میراث فرهنگی استان، عملیات بازسازی و احیای این مسجد توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی آغاز گردد.

آبدار در پایان تاکید کرد: در حال حاضر تنها دو ستون سنگی و بخشی از جرز این مسجد باقی مانده است، با این حال عرصه این مکان تاریخی محسوب می شود. بر همین اساس هرگونه اقدام بر ورود به محدوده تاریخی می بایست براساس طرح مصوب اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار