در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

پاسخ رئیس فدراسیون ووشو درباره علت انتخاب مدیر سیاسی برای کمیته المپیک و ماجرای حکم جلب دبیرکل کمیته

تهران (پانا) – مهدی علی نژاد ابهامات درباره انتخاب سید رضا صالحی امیری به ریاست کمیته ملی المپیک را روشن کرد.

کد مطلب: ۷۰۳۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با پانا درباره انتخاب رضا صالحی امیری به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک گفت: انتخاب صالحی امیری بر اساس یک اتفاق جمعی رخ داد و همه افراد او را به‌عنوان یک مدیر ارشد سیاسی و کسی که می‌تواند به ورزش ایران کمک کند شناختند. اجماع نظر همه بر روی او حاوی یک پیام بود، اینکه همه صالحی امیری را به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک قبول داشتند .

وی در پاسخ به اینکه قبل از انتخابات برخی صحبت از مهندسی شدن انتخاب می‌کردند، گفت: مسلماً وقتی در انتخابات هیچ نامزدی وجود ندارد به این معنی است که همه برای روی کار آمدن یک نفر اجماع نظر دارند و صندلی ریاست برای او کنار گذاشته شده است. به‌خصوص اینکه خسروی وفا هم که در پست ریاست نامزد شده بود از قبل اعلام کرده بود در صورتی که صالحی امیری حضورش قطعی باشد انصراف می‌دهد که اتفاقاً همان هم شد. در واقع کسی به خودش اجازه نداد که با او رقابت کند اما در دیگر بخش‌ها رقابت بین نامزدها بسیار تنگاتنگ بود .

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به اینکه افراد زیادی داریم که سطح بالایی دارند و در ورزش حضور دارند چرا این افراد وارد انتخابات نشدند، گفت: سالهاست که در 180 کشور روسای کمیته ملی المپیک آنها از سران سیاسی بوده‌اند؛ پس این اتفاق تنها در ایران رخ نداده است. در هرحال من فکر می‌کنم با روی کار آمدن صالحی امیری به‌عنوان یک مدیر ارشد سیاسی در رأس ورزش کشور رشته‌های المپیکی با توجه به مسابقات مهمی که پیش رو دارند متحول شوند .

علی نژاد همچنین در مورد رقابتش با شهنازی گفت: ما برای دبیر کلی هر دو باهم رقابت می‌کردیم، طبیعی بود که شهنازی با توجه به سابقه 4 ساله‌اش در کمیته تجربه‌اش از من بیشتر باشد، از طرفی مجمع تصمیم گرفت کارهای کمیته مانند روند 4ساله پیش دنبال شود. از همین رو اتفاقی که در رقابت من و شهنازی رخ داد اصلاً عجیب نبود و دوستانه رقابت کردیم. از همه کسانی که در دور اول به من رأی دادند ممنون هستم .

علی نژاد در پایان درباره شایعه اینکه او کسی را شارژ کرده تا حکم جلب شهنازی را در روز مجمع بگیرد و به کمیته بیاید، اظهار کرد: من این صحبت‌ها را تازه می‌شنوم و گفتن این حرف‌ها عین بی‌اخلاقی است چرا که من اصلاً نمی‌دانستم کسی به کمیته آمده و حکم جلب شهنازی هم داشته است. اینکه من کسی را شارژ کردم یک دروغ محض و بی‌انصافی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار