مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان:

ایجاد رشته های مهارتی درمناطق محروم، اقدامی موثر در جهت اشتغالزایی دانش آموزان است

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: ایجاد و توسعه رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش در مناطق محروم، اقدامی موثر در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۷۰۳۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا جهان، در جلسه مدیران هنرستان های کاردانش استان سمنان با اشاره به اهمیت کار مدیران افزود: مدیران و دبیران هنرستان های سطح استان با جدیت در پی آموزش و تعلیم و تربیت هستند.

وی با بیان اینکه در شاخص بیکاری کشور، سمنان دارای کمترین نرخ بیکار است اظهارکرد: یکی دلایل اصلی رتبه برتر استان در زمینه اشتغال، توسعه رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش در مدارس است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان به تعداد فراوان فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های نظری و علوم پایه اشاره کرد و گفت: این بیکاری در نتیجه این است که اغلب دانش‌آموزان عمدتاً در هنگام انتخاب رشته، به رشته‌های نظری تمایل داشته و در این رشته‌ها به تحصیل ادامه می‌دهند.

جهان با اشاره به‌ضرورت توسعه رشته‌های فنی وحرفه ای و کار و دانش در مدارس گفت: با توسعه این رشته‌ها مشکل اشتغال مرتفع می‌شود.

وی از ایجاد رشته های مهارتی در روستاها و مناطق محروم خبرداد و افزود: باایجاد رشته های کاردانش در مناطق محروم کمک شایانی به اشتغالزایی دانش آموزان در آن منطقه می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان در پایان با تاکید بر اهمیت استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده خاطر نشان کرد: شناخت مدیران نسبت به فضاهای آموزشی، دانش آموزان و هنرآموزان در استقرار پایه دوازدهم بسیار کمک کار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار