معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا

30 درصد از اعتبارات خرید لوازم توانبخشی از ابتدای امسال محقق شد

تهران (پانا) - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور می‌گوید از ابتدای سال جاری تاکنون 30 درصد از اعتبارات این معاونت برای خرید لوازم و تجهیزات توانبخشی تأمین شده است.

کد مطلب: ۷۰۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

حسین نحوی نژاد در گفت‌وگو با پانا، درخصوص تخصیص بودجه توانبخشی از ابتدای سال 96 تاکنون اظهار کرد: در مجموع تاکنون 30 درصد از اعتبارات توانبخشی برای خرید لوازم توانبخشی تأمین شده است که این میزان از 50 میلیارد تومان بودجه حدود 15 میلیارد تومان است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دولت با مشکلات مالی مواجه است و سازمان بهزیستی نیز مانند بسیاری از ارگان‌های دیگر، با این مشکلات روبروست. سازمان بهزیستی با سرفصل اقتصاد مقاومتی اولویت‌هایی را در دستور کار دارد که در بحث حمایتی، این اولویت‌ها مشمول یارانه و مستمری مددجویان، معلولان و پرداخت حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در سال جاری صورت گرفت تعریف ردیف‌های جداگانه برای خرید تجهیزات در سه بخش بهداشت، تجهیزات سنگین و ارتوپدی فنی بود که سه ردیف بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شد.

نحوی‌نژاد افزود: ادارات بهزیستی در سطح استان‌ها آمادگی لازم برای خرید تجهیزات توانبخشی را دارند منتهی در تخصیص اعتبارات از طرف معاونت به استان‌ها مشکل وجود دارد و اگر روند تخصیص اعتبارات از پایان دی ماه سرعت بگیرد، بخش اعظمی از مشکلات در استان‌های مربوطه رفع می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی همچنین از طراحی سامانه‌ای به منظور خرید تجهیزات توانبخشی خبر داد و گفت: در گذشته شرایط خرید تجهیزات توانبخشی از طریق مناقصه در روزنامه‌ها انجام می‌شد که این فرایند از سال گذشته تغییر کرده و سامانه‌ای تعریف شده است که تولید کنندگان و فروشندگان لوازم توانبخشی از این طریق با بهزیستی همکاری دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار