فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد

کشف 872 میلیارد ریالی زمین‌خواری در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 872 میلیاردی زمین خواری و رفع تصرف اراضی ملی و جنگلی و بازگرداندن آن به دامان طبیعت طی سال جاری در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۳۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در اجرای طرح های مقابله ای با زمین خواری و رفع تصرف منابع طبیعی از چنگ سودجویان ، پیگیری این موضوع به فرماندهان انتظامی شهرستان های تابعه استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به افزایش 11 درصدی کشف و رفع تصرف اراضی ملی و جنگلی از چنگ زمین خواران در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: در این خصوص31 فقره پرونده زمین خواری در استان طی سال جاری تشکیل و اقدامات قضائی برای رفع تصرف آن از سوی پلیس آگاهی و فرماندهان انتظامی شهرستان ها انجام شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این طرح ها با هماهنگی قضائی و همکاری ماموران حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان ها از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 676 هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی که توسط افراد سود جو و فرصت طلب تصرف شده بود، شناسایی و آزاد سازی شد.

سردار میرفیضی ارزش ریالی اراضی تصرف شده را بیش از 872 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این راستا 39 متهم به زمین خواری و تصرف اراضی ملی و جنگلی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تجاوز به منابع طبیعی را تجاوز به سرمایه ملی کشور و بیت المال به ویژه سرمایه های نسل آینده کشور دانست و گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حقوق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این جرم، همکاری آحاد مردم و همه دستگاه به ویژه نهادهای نظارتی الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار