آخرین وضعیت استیضاح وزیر کار در مجلس

تهران (پانا) – آخرین وضعیت استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تشریح شد.

کد مطلب: ۷۰۳۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در جریان نشست علنی خانه ملت طی تذکری شفاهی با بیان این مهم که هیات رئیسه مجلس سوگند یاد کرده که التزام عملی به اجرای قانون داشته باشد، به استیضاح وزیر کار اشاره کرد و اظهارداشت: تعدادی از نمایندگان استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را امضا کرده‌اند و این استیضاح به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده و تمام مراحل قانونی خود را نیز گذرانده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح استیضاح وزیر کار باید امروز در خانه ملت مطرح می‌شد، خاطرنشان کرد: آیا رئیس و نایب رئیس مجلس از قانون فراتر هستند که این طرح استیضاح اعلام وصول نشده است؟

وی ادامه داد: اگر استیضاح وزیر تعاون اعلام وصول نشود، تمام کسانی که از این کار ممانعت کرده‌اند، خلاف قانون و شرع عمل کرده‌اند چراکه مقدمات قانونی انجام شده و هرکاری غیر از اعلام وصول استیضاح ربیعی خلاف قانون است.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه امروز بهارستان را در غیبت علی لاریجانی عهده دار بود در پاسخ به تذکر نماینده مردم سبزوار در بهارستان، اظهارداشت: روز گذشته در هیات رئیسه درباره استیضاح وزیر تعاون بحث هایی صورت گرفت و مقرر شد که اگر نمایندگان همچنان بر استیضاح وزیرتعاون اصرار داشتند،امضای آنها به هیات رئیسه ارجاع شود.

وی با اشاره به پس گرفتن برخی از امضاهای استیضاح ربیعی توسط نمایندگان، یادآور شد: چراکه شما روز گذشته درنشست هیات رئیسه گفتید که 25 نفر از نمایندگان جدیدا استیضاح وزیر کار را امضا کرده‌اند اما روز گذشته 3 نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای قانون در بهارستان، بیان کرد: برای استیضاح ابتدا باید تعداد امضاها به طور دقیق مشخص شود و سپس این طرح در هیات رئیسه و صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد.

بدین ترتیب باید منتظر ماند و دید که آیا تعداد امضاهای لازم برای استیضاح وزیر کار به طور دقیق مشخص می‌شوند یا اینکه نمایندگان از تصمیم خود منصرف خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار