از سال ۹۲ تاکنون

۹۲ هزار و ۳۵۹ نفر از مدارس آموزش از راه دور مازندران فارغ‌التحصیل شدند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعداد مدارس آموزش از راه دور استان را ۷۵ مدرسه اعلام کرد و گفت: «تا سال ۹۲ تعداد ۱۸ هزار و ۹۱۵ نفر دانش آموز از مدارس آموزش از راه دور فارغ‌التحصیل شدند اما از سال ۹۲ تاکنون این رقم به حدود ۹۲ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.»

کد مطلب: ۷۰۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سید علی قاسمی در همایش آموزشی رابطین و مدیران از راه دور مازندران که با هدف آشنایی مدیران با مقررات و آیین نامه‌های آموزش از راه دور در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، با بیان اینکه دنیای امروز دنیای متفاوت‌ها است، گفت: «وظیفه آموزش و پرورش آموزش فرزندان جامعه است به طوری که بسترهای یادگیری را برای همه فرزندان جامعه فراهم کند.»

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه فرصت‌های یادگیری منحصر به افرادی که دسترسی به مدارس دارند، تصریح کرد: «افرادی که دسترسی به مدارس ندارند و اگر از این فرصت محروم باشند بخش اعظمی از زندگی آن‌ها با چالش مواجه می‌شود و استعداد‌ها شکوفا نمی‌شود.»

قاسمی وظیفه حکومت‌ها را توزیع عادلانه فرصت‌های برابر یادگیری برای همگان ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: «تنها عدالت توزیعی در ایجاد فرصت ها کافی نیست بلکه راه های سنجیده شود که آموزش از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.»

قاسمی با بیان اینکه دولت موظف است برای همه مقاطع تحصیلی مدرسه دایر کند، افزود: «در دولت تدبیر و امید برای یک دانش آموز هم کلاس درس دایر شده است به طوری که در استان ۱۲۳ مدرسه زیر ۱۰ نفر داریم.‍»

او تعداد دانش آموزان زیر ۱۰ نفر را ۸۰۰ دانش آموز برآورد کرد و ادامه داد: «در استان ۹ مدرسه دارای یک دانش آموز است و پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی ۱۰۰ درصد است.»

قاسمی با اشاره به برخی مشکلات در پوشش تحصیلی در متوسطه اول و دوم اضافه کرد: «اگرچه متوسطه اول و دوم از نظر پوشش تحصیلی در جایگاه خوبی قرار دارد مشکلاتی که در متوسطه اول و دوم وجود دارد عدم امکانات یا نیروی انسانی نیست بلکه این است گاها فرصت یادگیری برای افرادی که در سن تحصیل هستند فراهم نمی‌شود.»

او ادامه داد: «آموزش از راه دور فرصت‌های یادگیری را برای افراد باز مانده از تحصیل و بروز استعدادها فراهم می‌کند.»

قاسمی تعداد رشته‌های موجود در مدارس از راه دور در سال ۹۲ را دو رشته برشمرد و اذعان داشت: «در حال حاضر در مدارس از راه دور ۶ رشته برای فراگیران مهیا شده است.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعداد مدارس آموزش از راه دور استان ۷۵ مدرسه عنوان کرد و تاکید کرد: «تا سال ۹۲ تعداد ۱۸ هزارو ۹۱۵ نفر دانش آموز از مدارس آموزش از راه دور فارغ التحصیل شده بوده‌اند اما از سال ۹۲ تاکنون حدود ۹۲ هزار و ۳۵۹ نفر فارغ التحصیل شدند.»

او با اشاره به امضای تفاهنامه اداره زندان‌ها و بهزیستی خاطر نشان ساخت: «حدود ۳۸۷ بچه کار وارد دنیای تحصیل شدند.»

قاسمی داشتن ذهنیت فلسفی را یکی از اصلی ترین خاستگاه مدیران آموزش و پرورش برشمرد و بیان داشت: «مدیران باید تمام اجزای سیستم تعلیم و تربیت را ذهن خود جای دهند و با برنامه ریزی به موفقیت دست یابند. »

این مسئول با بیان اینکه مدیرانی می توانند توسعه را فراهم کنند که دارای ذهنیت فلسفی درست باشند، یادآور شد: «فردی که دارای ذهنیت و تفکر فلسفی و باز و بسیط است باید دارای تفکر مثبت و امید به آینده داشته باشد تا افق دور دست را ببیند و فرصت ها را بوجود بیاورد.»

قاسمی با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور باید مجهز به کیفیت باشند افزود: «مدیر موفق با برنامه کار می کند جدی ترین کار مدیران در راستای آموزش از راه دور رساندن پوشش تحصیلی دانش آموزان به ۱۰۰ درصد است و به هر دلیلی دانش آموزی ترک تحصیل می‌کند، پیگیر باشد.»

او تعداد مدارس دارای مدیر موظفی را ۴۲ مدرسه ذکر کرد و ادامه داد: «اجازه ندهیم هیچ دانش آموزی در متوسطه اول و دوم ادامه تحصیل ندهد چرا که برخی آسیب های اجتماعی نشان دهنده این است که اکثر کسانی که زندان می روند تحصیلات آن ها زیر دیپلم است هرچه تحصیلات پایین تر باشد ارتکاب جرم بیشتر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار