مدیرکل دفتر کاردانش آموزش‌وپرورش اعلام کرد: متناسب‌سازی آموزش‌های مهارتی با نیاز بازارکار

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش آموزش‌وپرورش بر متناسب‌سازی آموزش‌های مهارتی با نیاز بازارکار تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش، سیدمصطفی آذرکیش درجمع مدیران هنرستان های کاردانش استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان در بسیاری ازشاخص های کمی وکیفی جزو استان های برتر کشوراست.
وی توجه به ساحت 6 گانه تعلیم و تربیت و به خصوص توجه ویژه به ساحت فنی و حرفه ای و کاردانش را بسیار مهم ارزیابی و بر این امر در آموزش دانش آموزان مهارت آموز تاکید کرد.
مدیرکل کارودانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار اولویت آموزشهای مهارتی است گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی باید با کمک بخش خصوصی انجام شود.
آذرکیش با بیان اینکه نخستین گروهی که توانایی ورود به بازار کار دارند را دانش‌آموزان کارودانش هستند بیان کرد: باید فرهنگ‌‌سازی لازم در مورد اطلاع خانواده‌ها از مزایای این رشته‌ها انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مهارت آموختگان کار دانش اولویت اصلی برای ورود به بازار کار هستند تصریح کرد: باید هرم شغلی کشور با توسعه متوازن رشته‌ها اصلاح شود.
مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش آموزش کاردانش را موفق‌ترین مدل آموزشی در دنیا عنوان کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی کاردانش امری زمانبر است اما نیازهای بومی مناطق در تخصص‌های مختلف را فراهم می‌کند.
وی با تاکید بر هدایت دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های که استعداد دارند ابراز کرد: تربیت نیروی متخصص در زمینه‌های فنی و مهارتی بر اساس نیاز بازار کار در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار