انتقال مالکیت امامزاده‌هاشم(ع) از تهران به مازندران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دماوند(پانا) - نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییر مالکیت امامزاده هاشم از استان تهران به استان مازندران، گفت: به نظر می‌رسد دست برخی نهادها و بخش‌ها برای تحقق چنین انتقالی در کار است.

کد مطلب: ۷۰۲۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا شهرستانهای تهران ، قاسم میرزایی نیکو در تشریح سوالش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که قرار است روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شود، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون علت موجهی قصد دارد، مالکیت امامزاده هاشم (ع) که در حوالی شهرستان دماوند و در استان تهران قرار دارد، تحویل استان مازندران شود که باید شفاف‌سازی شود چرا و به چه منظور چنین اقدامی قرار است، انجام شود.
وی با بیان اینکه ۱۸ تن از نمایندگان استان تهران سوال مذکور را امضا کرده‌اند، افزود: به نظر می‌رسد برخی نهادها و بخش‌ها برای صدور چنین نامه‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور انتقال مدیریت امامزاده هاشم از تهران به مازندران اعمال نفوذ کرده‌اند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: خط جغرافیایی و تقسیمات کشوری نیز بیانگر این است که امامزاده هاشم (ع) در استان تهران قرار گرفته و نباید آن را متعلق به مازندران دانست.
میرزایی نیکو یادآور شد: بودجه، هزینه و مدیریت امامزاده‌های کشور بر عهده نماینده ولی فقیه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام درآمدهای امامزاده‌ها با صلاحدید نمایندگی ولی فقیه هزینه می‌شود لذا این تصمیم تأثیری در بودجه و هزینه‌های امامزاده برای استان تهران و مازندران ندارد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس تاکید کرد: هویت یک استان و شهرستان به اماکن تاریخی، مذهبی و زیارتی آن منطقه است و باید دلیل اینکه چرا قرار است چنین اقدامی صورت گیرد، توضیح داده شود.
/خبرنگار:علی اصغر میرعلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار