معاون پژوهش آموزش‌وپرورش البرز: رشادت‌های شهید حججی به کتاب‌های درسی سال آینده افزوده می‌شود

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی استان البرز از افزوده شدن غیرت و رشادت‌های شهید حججی به کتاب‌های درسی سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، حسین رحمانیان در جلسه ای با گروه های آموزشی درس ادبیات فارسی استان البرز برای پی گیری فراخوان تالیف متن درسی پایه دوازدهم با موضوع شهید حججی برگزار شد اظهار کرد: ما مکلفیم ارزش های ملی ، مذهبی وانقلابی خود را با روش هایی تاثیر گذار ، لطیف وعمیق به نسل جوانمان منتقل کنیم.
وی با اشاره به تاثیری که خبر شهادت این جوان مومن ومکتبی بر فضای اجتماعی وفرهنگی جامعه ایران گذاشت افزود: شهید حججی نمونه عینی از تربیت صحیح اسلامی وایرانی است که به عنوان الگویی ارزشمند برای جوانان ونوجوانان ایرانی باید او را معرفی کرد .
رحمانیان با طرح این موضوع که آموزش وپرورش باید نسبت به انتقال ارزشهای ملی، مذهبی وانعکاس عظمت تاریخ پر افتخار کشورمان وموفقیت های مشاهیر علم وادب وفرهنگی وجهادی ایران اسلامی حساس باشد وخودباوری وعزت نفس را جایگزین استیصال ونومیدی جوانان کند تصریح کرد: انتظاری که از فرهنگیان ودانش آموزان البرزی داریم این است که به فراخوان این قهرمان ملی لبیک بگویند وبا شرکت خود یا تشویق دیگران به مشارکت در آن ، زمینه ی حفظ ونشر ارزشهای عرصه دفاع از انقلاب اسلامی ومبارزه با تروریسم وانزجار ملی خودکامگی تکفیری ها را پدید آورند .
معاون پژوهش، برنامه ریزی ونیروی انسانی استان البرز اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بالای استان البرز به عنوان قطب علم وفناوری انتظار می رود البرز ی ها سهم به سزایی در این مهم داشته باشند.
رحمانیان گفت: سازمان پژوهش، برنامه ریزی کتب درسی وزارت آموزش وپرورش با اعلان این فرآخوان قصد دارد در محتوای کتاب های درسی مفاهیمی چون شهید وشهادت، دفاع از انقلاب اسلامی ومیه ، مبارزه با تروریسم در فراسوی مرزها، پاک باختگی و... را با محوریت شخصیت شهید حججی لحاظ کند وعلاقمندان می توانند متون نظم خود را حداکثر در 40 بیت ومتون نثر خود را حداکثر در 300 کلمه به صندوق الکترونیکی oerp@roshd.ir ارسال کنند.
وی افزود: زبان ومحتوای آثار می بایست با ذهن وضمیر دانش آموزان دردوره های مختلف تحصیلی سازگاری داشته باشد و ارسال کنندگان باید مطالب گروه سنی مخاطب اثر خود را در آغاز تا پایان آن ذکر کنند.
رحمانیان در پایان جلسه زمان تحویل آثار را نهایتا تا نیمه بهمن ماه اعلام کرد وگفت : بهترین آثار برگزیده برای درج در کتاب های درسی انتخاب وآثار برگزیده در قالب کتابی به عنوان یادنامه شهید محسن حججی یا در مجلات رشد به چاپ خواهد رسید واز 10 اثر برگزیده طی مراسمی تقدیر خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار