مهار آتش‌سوزی تالاب گندمان

​تهران (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از مهار آتش سوزی مجدد تالاب گندمان در ساعات اولیه خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ، شهرام احمدی درباره آتش سوزی دوباره تالاب گندمان گفت: وزش باد شدید باعث برافروختن خاکستر آتش‌سوزی قبلی در این تالاب شد. وی افزود: علی‌رغم کمبود امکانات و باتوجه به وزش باد، عملیات اطفای حریق به سختی امکان‌پذیر بود و با تلاش و همکاری دستگاه‌های مسئول و پشتیبانی نیرو‌های مردمی در ساعات اولیه بامداد آتش سوزی این تالاب مهار شد.

احمدی اظهار داشت: با توجه به آبگیری بخش اعظمی از تالاب، تنها آن بخش از گیاهان که خارج از آب بود دچار حریق شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه نیرو‌های حفاظت محیط زیست استان بصورت شبانه روزی در این تالاب مستقر شده‌اند،اذعان کرد: باتوجه به ادامه وزش باد شدید در این تالاب احتمال شعله‌ور شدن مجدد خاکستر‌ها در این تالاب بالاست، ولی با تمهیدات و نظارتی که در این تالاب اندیشیده شده، درصورت بروز آتش سوزی، اقدامات اطفاء به سرعت عملیاتی می‌شود.

تالاب گندمان در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری قراردارد. گندمان در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری در ایران قرار دارد و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن نیز ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار