رئیس دادگستری اسلامشهر خبرداد:

آزادی 20هکتار اراضی کشاورزی در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت: با تخریب ساخت‌و سازهای غیرمجاز، بیش از ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر از دست متصرفان آزادسازی شدند.

کد مطلب: ۷۰۲۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران ، رضا کمیلی مقدم در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان اسلامشهر که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، در این رابطه اظهار داشت: در سال 96 با تخریب بناهای غیرمجاز در سطح شهرستان اسلامشهر بیش از 20 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه از دست متصرفان آزاد و به وضعیت اولیه اعاده شد .

وی بیان کرد: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و پیشگیری از وقوع جرائم در سطح شهرستان اسلامشهر، شورای حفظ حقوق بیت‌المال و ستاد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری این شهرستان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، اجرایی و خدماتی شهرستان تشکیل و مسائل مختلف پیگیری و مورد رصد قرار می‌گیرد .

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر با اشاره به تشکیل 13 کارگروه تخصصی در ستاد پیشگیری از وقوع جرائم افزود: تاکنون بیش از 80 درصد مصوبات این کارگروه‌ها اجرایی و عملیاتی شده و بقیه مصوبات نیز در حال پیگیری و رفع موانع و مشکلات فرارو است .

کمیلی مقدم تأکید کرد: از مهّم‌ترین کارگروه‌های که در کاهش جرائم در سطح شهرستان تشکیل شده و مصوبات کاربردی و تأثیرگذاری داشته ، می‌توان به کارگروه ساماندهی شهرک کامیون‌داران اشاره کرد که وجود آن سرمنشأ تشکیل بسیاری از پرونده‌های قضایی در اسلامشهر است .

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد پرونده‌های جرائم مالی در شهرستان به شهرک کامیون‌داران مرتبط میگردید، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه ساماندهی این شهرک و اصلاح مبایع‌نامه‌ها و قراردادهای موردنیاز در معاملات و همچنین رسیدگی به وضعیت و اصالت خودروها مسائل مختلف این مجموعه مورد رسیدگی و اقدامات لازم و پیشگیرانه صورت گرفته است .

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: در حال حاضر شاهد کاهش پرونده‌های مالی شهرک کامیون‌داران در دستگاه قضایی هستیم و این میزان به کمتر از10 درصد رسیده ، علاوه بر آن مسائل و مشکلات این مجموعه با دستگاه‌های خدمات‌رسان منطقه نیز برطرف شده است .

کمیلی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کارگروه خانواده در مجموعه دستگاه قضایی اسلامشهر خبر داد و افزود: با انجام دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج و همچنین قبل از طلاق و اجرای طرح سبک زندگی ایرانی اسلامی در 6 ماه گذشته 13 درصد از پرونده‌های طلاق به صلح و سازش و بازگشت به زندگی منجر شده، و با توجه به وجود پرونده‌های متعدد تا پایان سال شاهد افزایش این آمار هستیم .

وی همچنین با اشاره به لزوم حفظ بیت‌المال و صیانت از اموال عمومی و حفاظت از اراضی کشاورزی عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد .

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به ساخت و سازها و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی از دادسرا منفک و به دادگستری ابلاغ شده، گفت:برای مبارزه و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ خلائی در قانون وجود ندارد، برخی‌ها تفسیر سلیقه‌ای از قانون دارند، علاوه بر آن که در این زمینه دادستان هم جدی و قاطع و به روز دستورات لازم را صادر می‌کند .

کمیلی مقدم بیان کرد:برای اعاده اراضی تغییر یافته به وضعیت قبلی، هیچ مانعی وجود ندارد و هیچ‌گونه بهانه‌ای از هیچ مسئول و مجموعه‌ای قابل پذیرش نیست، اگر وضعیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از دست ما خارج شود، دیگر هیچ کاری برای حفاظت از بیت‌المال نمی‌توانیم انجام بدهیم .

وی افزود: براساس قانون، سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز جدید می‌تواند رأساً وارد عمل شود و نیروی انتظامی هم در این امر وارد عمل می‌شود و برای انجام این مأموریت دیگر نیازی به صدور دستور قضایی نیست .

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت‌نام در سامانه سجام تأکید کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با استمداد از کلیه نیروهای متعهد و متخصص، مشتاقانه می‌کوشد با استفاده از ابزارهای عملی، فرهنگی، رسانه‌ای و شیوه‌های نوین ارتباطی از طریق ابزارها و فناوری اطلاعات و فضای مجازی، حس مسئولیت اجتماعی مردم را تقویت و مطالبه‌گری و ارائه نظرات تخصصی و پیشگیرانه را در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی به سمت نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات ذیربط هدایت کند .

کمیلی مقدم اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به دنبال مفهوم‌سازی پیشگیرانه در جامعه از طریق بهره‌مندی از ظرفیت خودجوش متخصصان مردمی از طریق مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های سازنده فرهنگی، آموزشی، تربیتی و گردآوری نظرات علمی صاحبان اندیشه و نظر است .

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سایت جامع پیشگیری مردمی اظهار داشت: این سایت به عنوان سامانه ثبت عضویت مردمی پیشگیری(سجام) درصدد است، تا از طریق گزارشات مردمی در قالب‌های مختلف بتواند در امر پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی از طریق طرح‌های مردمی گام مؤثری بردارد .

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان به همکاری در این طرح مردمی و پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند به آدرس اینترنتی WWW.SAJAM.ADLIRAN.IR مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات جهت عضویت و مشارکت اقدام کنند .

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار