مدیرکل سمنان: ایجاد رشته‌های مهارتی در مناطق محروم، اقدامی موثر در جهت اشتغالزایی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان ایجاد رشته‌های مهارتی در مناطق محروم را اقدامی موثر در جهت اشتغالزایی دانش‌آموزان خواند.

کد مطلب: ۷۰۲۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش، محمدرضا جهان با اشاره به اهمیت کار مدیران اظهار کرد: مدیران، دبیران هنرستان های سطح استان با جدیت در پی آموزش و تعلیم و تربیت هستند.
وی با بیان اینکه در شاخص بیکاری کشور، سمنان دارای کمترین نرخ بیکار است اظهارکرد: یکی دلایل اصلی رتبه برتراستان درزمینه اشتغال، توسعه رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش درمدارس است.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان به تعداد فراوان فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های نظری و علوم پایه اشاره کرد و گفت: این بیکاری درنتیجه این است که اغلب دانش‌آموزان عمدتاً در هنگام انتخاب رشته، به رشته‌های نظری تمایل داشته و در این رشته‌ها به تحصیل ادامه می‌دهند.
جهان با اشاره به‌ضرورت توسعه رشته‌های فنی وحرفه ای و کار و دانش در مدارس گفت: با توسعه این رشته‌ها مشکل اشتغال مرتفع می‌شود.
وی از ایجادرشته های مهارتی درروستاها و مناطق محروم خبر داد و افزود: باایجاد رشته های کاردانش در مناطق محروم کمک شایانی به اشتغالزایی دانش اموزان درآن منطقه می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان در پایان با تاکید براهمیت استقرارپایه دوازدهم درسال تحصیلی آینده خاطرنشان کرد: شناخت مدیران نسبت به فضاهای آموزشی، دانش آموزان و هنرآموزان در استقرار پایه دوازدهم بسیار کمک کار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار