معاون عمرانی شهرداری شیراز:

بهره‌برداری از 75 پروژه شهرداری شیراز در دهه فجر

شیراز ( پانا) - معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از بهره برداری 75 پروژه‌ با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد تومان در ایام مبارک دهه‌ی فجر امسال خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

حسین آرگیو امروز در جمع خبرنگاران گفت : بهره‌برداری از فرهنگسرای زیباشهر و مجموعه‌ی ورزشی تل ریگی شیراز 2 مورد از پروژه‌ی بزرگی است که در دهه فجر افتتاح می‌شود .

وی با اشاره به اینکه قرار است تا پایان سال 97 آزاد راه شیراز اصفهان آماده بهره‌برداری شود، گفت: این پروژه‌ حجم تردد در محور شمال غرب شیراز را افزایش خواهد داد لذا مطالعاتی را برای ایجاد مسیرهای بزرگراهی دسترسی در آن محدوده آغاز کرده‌ایم .

وی افزود: شهرداری شیراز خصوصا در حوزه‌ی معاونت فنی و عمرانی از نیروی انسانی بسیار توانمند، کارآمد و با دانشی بهره می‌برد و هر اقدامی که انجام شده و می‌شود با استفاده از این ظرفیت است .

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مجموعه شهرداری شیراز را دارای افراد توانمند و متخصصی دانست که با توجه به توانمندی‌های شیراز در ابعاد مختلف فرهنگی، تاریخی، مذهبی، علمی و ... برای خدمت رسانی مطلوب به مردم در تلاش هستند.

وی رسالت اصلی مجموعه‌ی شهرداری را خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان برشمرد و افزود: شهروندان در هر شهری کاستی‌هایی دارند که آنها را از شهرداری ها مطالبه می کنند و عمران و آبادی را نیز از چشم شهرداری می‌بینند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اظهار داشت: در زمینه حمل و نقل باید به بعاد مختلف آن یعنی زیرساخت‌ها، وسیله‌ی حمل و نقل عمومی و مدیریت منابع انسانی توجه ویژه شود.

وی ایجاد زیرساخت‌ در حوزه حمل و نقل را از پرهزینه ترین وظایف شهرداری برشمرد و افزود: در این خصوص ملاک کار شهرداری اسناد بالادستی نظیر طرح تفصیلی و جامع است، که یکی از مباحث اصلی در تسهیل حمل و نقل کلانشهرها، ایجاد و توسعه‌ی رینگ‌های شهری است .

آرگیو ادامه داد: در شیراز 4 رینگ شهری شامل رینگ پیرامونی، رینگ حفاظتی و رینگ‌های شرقی و غربی تعریف شده است که در رینگ‌های پیرامونی و حفاظتی موضوع احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در احداث تقاطع‌ها هدف اصلی تسهیل دسترسی و تسریع در تردد خودروهاست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، احداث تقاطع های غیر همسطح را در در معابر اصلی شهرها غیر مهندسی دانست و اابراز داشت: بسیاری از کاربری های تجاری مختلف در زیر این تقاطع ها دچار آسیب کسب و کار می شوند و در ساخت تقاطع ها باید این موارد را در نظر گرفته شوند.

این مقام مسوول ادامه داد: باید در کمربندی شرقی غربی شیراز حدفاصل پل فسا و اکبرآباد، 6 تقاطع غیرهمسطح اجرا می‌شد که سه تقاطع بر عهده شهرداری شیراز و 3 تقاطع بر عهده‌ی راه و شهرسازی فارس بوده است که هنوز اثری از اجرایی شدن سه تقاطع مورد تعهد راه و شهرسازی نیست.

وی تصریح کرد: کمربندی‌های شیراز وضعیت مطلوبی ندارد و با وضع ایده آل فاصله بسیار است.

او انجام فاز بندی در پروژه ها را برای حفظ آرامش و راحتی شهروندان مهم برشمرد و افزود: منطقی نیست که برای اجرای یک پروژه چند خیابان همزمان مسدود شود و تردد شهروندان دچار مشکل شود در حالیکه با فازبندی و اجرای فاز به فاز در پروزه ها آرامش را در شهر دید.

وی با اشاره به جمع شدن کارگاه تقاطع غیر همسطح قصرالدشت افزود: این کارگاه به دلیل مشکلاتی که در تملک املاک ان منطقه داشتیم موقتا تعطیل کردیم که با رفع تملک اراضی مسیر، اجرای پروژه آغاز می شود.

وی از بهره برداری تقاطع شهید رودکی در سال آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر یکی از لوپ‌ها مشکل تملک دارد که اگر این مشکل رفع نشود مجبوریم بدون اجرای این لوپ، پروژه مذکور را افتتاح کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار