تاریخ زنده "چاپ و صحافی معاصر" در تبریز

رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی از صدور پروانه مجموعه داری "مجموعه دستگاه های چاپ و صحافی معاصر" خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مهدی بزاز دستفروش با بیان این خبر گفت: حوزه چاپ و صحافی یکی از ارزشمند ترین مواریثی است که نخستین گام های آن در آذربایجان نهاده شده و در سیر ظهور و ماندگاری آثار نگارشی فرهیختگان، ادیبان و شاعران آذربایجان، نقشی پایدار و موثر داشته است.

بزاز دستفروش با اشاره بر اینکه تبریز یکی از پیشگامان صنعت چاپ و صحافی در کشور است، اظهار کرد: با توجه به پیشینه تبریز و آذربایجان در این صنعت، نگه داری و حفظ آثاری مرتبط با این حوزه به صورت مجموعه ای تخصصی، از سوی برخی علاقه مندان و مجموعه داران مختلف تاریخی، گردآوری صورت گرفته است، از این رو جهت ارج نهی و صدور مجوز فعالیت رسمی، مجموعه داران این حوزه، پروانه مجموعه داری برای "مجموعه دستگاه های چاپ و صحافی معاصر" صادر شد.

وی افزود: "مجموعه دستگاه های چاپ و صحافی معاصر" مجموعه ای است که توسط "آقای رشید کفیلی" گردآوری شده که تاریخ زنده از صنعت چاپ و صحافی این مرز و بوم را در خود جای داده است.

رئیس امور موزه های استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته برای دو مجموعه خصوصی " صدا" و خودروهای کلاسیک تبریز " نیز ازسوی اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور پروانه مجموعه داری صادر شده است.

بزاز دستفروش در پایان تاکید کرد: بر اساس ماده 20 آیین نامه مدیریت ، ساماندهی ، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی - تاریخی منقول مجاز، کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که نسبت به گردآوری و نگهداری اموال فرهنگی تاریخی و هنری‌ایرانی یا خارجی اقدام می‌نمایند، باید از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پروانه مخصوص دریافت ‌نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار