برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت رابطان مشاوره مدارس ابتدایی در ارومیه

ارومیه (پانا) - دوره آموزش ضمن خدمت رابطان مشاوره مدارس ابتدایی با موضوع روانشناسی خانواده در آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۲۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

کی نژاد مسئول حوزه مشاوره در آموزش و پرورش ناحیه 1 ارومیه، با اشاره به اینکه مشاوران بازوان پرتوان نظام تعلیم و تربیتی در ارتقاء سلامت روان دانش آموزان و اولیاء و رفع مشکلات روحی، روانی و تحصیلی دانش آموزان می باشند، گفت: در دوره ابتدایی جنبه های تکامل و رشد شخصیت دانش آموزان مورد توجه است، بنابر این در حد امکان باید به آنان حق اظهار نظر و آزادی انتخاب داد.

وی افزود: هدف مشاوره دوران ابتدایی، تکامل و رشد و نمو کودک به عنوان یک شخصیت مطلوب و برخوردار از سلامت کامل در جامعه ای است که باید در آن زندگی کند و با توجه به انعطاف پذیر بودن احساسات آنان در این گروه سنی، چنانچه مشکلات دانش آموزان را در سنین دبستان از بین ببریم در آینده مسبب بروز مشکل مزمن نخواهد شد.

کی نژاد اذعان کرد: مشاوران می بایست با مطالعه و شناخت هر کودک و فراهم نمودن فرصت آزادی به دانش آموزان کمک کند تا با خود و محیطشان سازش نموده، مشکل خود را درک کنند و در رفع آن بکوشند .

وی افزود: عملکرد مشاور مدرسه به سازگاری همه دانش آموزان کمک می کند و برخی از کودکان نظیر دانش آموزانی که از استعدادهای خود اطلاع کافی ندارند، و یا دانش آموزان باهوشی که به اندازه ظرفیت خود در پیشرفت تحصیلی موفق نیستند، دانش آموزانی که در دروس خاصی عقب ماندگی دارند، یا دانش آموزانی که از نظر رفتاری و شخصیتی دارای کمبودهایی هستند، به کمک بیشتری جهت بهبود وضعشان نیاز دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار