حمایت کمیسیون امور زنان و خانواده فرمانداری شهرستان ری از احیای تولید فرش

شهرری (پانا) - در جلسه کمیسیون امور زنان و خانواده فرمانداری شهرستان ری مشاور فرماندار و رئیس این کمیسیون از برنامه ویژه کمیسیون زنان و و خانواده این شهرستان برای احیا و گسترش تولید فرش و تابلوفرش در شهرستان ری خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،فاطمه فکوریان با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان ری گفت:با توجه به نیازسنجی ها و سیاستگذاری های صورت گرفته، محورهای آموزش خانواده، آموزش مهارت های کاربردی در سه حوزه خیاطی، قالیبافی و صنایع دستی، سلامت، بهداست و ورزش، اشتغال و کارآفرینی، همایش و تجلیل و تقدیر، بسته های حمایتی و رفاهی و بیمه روستایی و عشایری، هفت محور اصلی این کمیسیون برای برنامه های پیش رو می باشند.
مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده افزود: بر همین اساس و با توجه به قدمت دیرینه ری در امر فرش و تابلوفرش، کمیسیون زنان و خانواده فرمانداری شهرستان ری تصمیم گرفت تا در راستای توانمندسازی زنان و آموزش مهارتی آنها، به صورت ویژه در زمینه فرش و تابلوفرش اهتمام ویژه داشته باشد.
وی برگزاری مسابقه فرش با همکاری این کمیسیون با تعاونی افلاک ترنج را نخستین گام در جهت احیای دوباره سنت فرش بافی در ری عنوان کرد و گفت: جامعه هدف ما در این زمینه زنان سرپرست خانوار و کارآفرین هستند و دبیرخانه این جشنواره، تشکیل شده است.
فکوریان تصریح کرد:این جشنواره سه مرحله ای خواهد بود و مرحله اول آن در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار