استاندار البرز:

پروژه های راه سازی البرز اهمیت استانی و ملی دارد

استاندار البرز گفت: محیط زیست در پروژه های البرز مظلوم واقع شده که دراین زمینه باید تدابیر جدی اتخاذ شده و در همه پروژه ها به مسایل زیست محیطی توجه شود.

کد مطلب: ۷۰۲۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمدعلی نجفی روز در نشست شورای فنی استان البرز افزود: پروژه های حوزه راه در سطح ملی و استانی از اهمیت بالایی در بین پروژه های دیگر برخوردار است.

وی ادامه داد: در این زمینه استان البرز با توجه اینکه محل تردد 14 استان کشور است در شرایط خاصی قرار گرفته است .

نجفی گفت: در مباحث زیست محیطی نمی توان هزینه را با فایده مقایسه کرد، چراکه تعداد مرگ و میرهای ناشی از کوتاهی در حفاظت محیط زیست در دنیای امروز افزایش جدی پیدا کرده و با هیچ امکانی قابل جبران نیست .

وی افزود: باید برای روان سازی ترافیک و بخش اعظم ترافیک کرج - قزوین اقدامات ویژه ای در دستور کار قرار داد .

استاندار البرز با بیان اینکه حل مشکل اشتغال و رفع مسایل اقتصادی مردم در اولویت برنامه ها قرار دارد اضافه کرد: تمام انرژی خود را به این بخش اختصاص داده ایم ولی از سایر موضوعات نیز غافل نشده ایم .

وی گفت: شهرکهای صنعتی فرصت های اشتغال پایدار ایجاد می کند و باید شرایطی برای توسعه شهرک های صنعتی با پیوست زیست محیطی در نظر گرفته شود .

استاندار البرز افزود: آزادراه چرمشهر-آبیک به منابع طبیعی وارد شده ولی مزایای ملی دارد اما حاشیه امن استان نباید تحت تاثیر این امر قرار گیرد .

نجفی گفت: در خصوص پروژه های سفر رییس جمهوری به البرز امسال 269 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده و پیگیر هزینه این اعتبار در پروژه های مصوب هستیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در این جلسه گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌سازی آبیک -چرمشهر که ۵۵ کیلومترش در استان البرز قرار دارد ۴۰ درصد اعلام شده همچنین در این مسیر چهار عوارضی و سه پلیس‌راه پیش‌بینی شده است .

تقی رضایی اظهار کرد: ایجاد ارتباط بین دو شهرک صنعتی اشتهارد و نظرآباد یکی از عوامل مهم ایجاد کمربندی اشتهارد - نجم آباد - آبیک محسوب می شود که در اواخر دهه ۷۰ کلنگ زنی شده است .

وی در ادامه همچنین با بیان اینکه قطعه اول این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده است، افزود: هزینه صرف شده برای این محور مهم تا کنون ۱۵ میلیارد تومان بوده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به البرز ۵۷ میلیارد تومان سرجمع اعتبارات مصوب برای این پروژه بود که از این میزان ۳۲ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است، گفت: طی سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان و در سال جاری ۱۹ میلیارد نقد و تخصیص پیدا کرده است .

وی تصریح کرد: اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان صرف راه اندازی قطعه دوم این‌مسیر به طول شش کیلومتر شده از طرفی باید به این مهم نیز اشاره کرد قطعه سوم این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر با مشکلات تملک مواجه است .

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تا سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد، ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان برای تقاطع سیپروکس به طول ۴۴ کیلومتر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی صرف شده است .

رضایی در ادامه با اشاره به پروژه آبیک - چرمشهر به طول ۱۵۸ کیلومتر که ۵۵ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان البرز قرار گرفته است، گفت: این آزادراه امروز به اسم آزادراه «غدیر» نامگذاری شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام اینکه چهار عوارضی و سه پلیس راه در این مسیر پیش بینی شده است، گفت: این پروژه در حال حاضر از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است که به احتمال زیاد اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار